Gå til innhold

Bør jeg avlive hunden vår??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg som verdens verste mor/hunde-eier bare ved å tenke denne tanken... Er jo så glad i han.

Har to barn under tre år og hunden er nesten sju. For et år siden sa dyrlegen at han har fått en hjertefeil og jeg vet at det nå har blitt mye verre. Skal til dyrlegen snart.

Tidligere var han alltid i samme rom som oss, men nå sover han mesteparten av dagene alene på vaskerommet. Ikke fordi vi sender han dit (det gjør vi bare om natta) men fordi han vil ha fred. Når han leker med eldstemann er han utslitt etter to min. + en del ting til som gjør at jeg merker at han ikke er frisk...

Dyrlegen kan gi noen piller som demper symtomene, men de vil ikke gjøre han frisk.

Selv føler jeg meg ganske sliten og har egentlig nok med barna akuratt nå. (bare det å innrømme dette gjør at jeg føler meg grusom..)

Er det galt å avlive han når han egentlig kan få etpar år til hvis vi gir han medisiner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Nei det er det ikke. Syke dyr behøver ikke leve.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er noe galt i å avlive ett sykt dyr... Virker jo ikke som om hunden har det helt greit da, om den velger å være alene på vaskerommet hele dagen. Syke dyr, har jo en tendens til å gjemme seg vekk...

Skrevet

Åh, stakkar deg...jeg gruer meg til den dagen vår hund dør, han er liksom et fullverdig medlem av familien.

Men, hvis han er syk, så er det vel kanskje det beste for han del å la han slippe...!!

Føler med deg!!!

Skrevet

Ja, det synes jeg. Alt for ofte blir dyr holdt i live for man ikke orker å avlive dem. Dyrene lider unødvendig, og får ingen verdig avslutning. Jeg hadde hunden min i 11 år. Han fikk hjertesvikt, nyre og leverproblemer. Jeg valgte å avlive han FØR han begynnte å lide. Syntes han hadde gitt meg så mye glede, at han skulle få slippe det. Kunne selvfølgelig dratt det ut noen mnd med hjertemedisin og smertestillende, men det er ikke noe liv for en hund som skal være aktiv og lykkelig. Jeg synes ikke du er en dårlig hundeeiger om du bestemmer det for å ta han. Tvert i mot!!! Du har tatt på deg et ansvar for et dyrs liv, og med det følger ansvaret for å ende det når tiden er inne. Beklager, men la hunden få slippe.....!

Skrevet

Har han det vondt? Hvis han har det hadde eg gjort det. Hadde han ikkje hatt det vondt hadde eg ikkje klart det..

Skrevet

Om han har det vondt så er det HUMANT at dere avliver han nå!!!

Hvis han ikke har det vondt men bare trenger ekstra hvile så må han få lovt til å leve.

Dette er en forsåvidt eldre hund og den må få lovt og få sin side tid der han har det godt!!

Sove på vaskerommet? Kan han ikke sove i stuen da...en gammel hund fortjener mye omtanke og pleie...det fortjener han.....

Hva sier dyrlegen da??

Skrevet

Jeg hadde nok avlivd han ja. Han har det sikkert ikke så greit når han går å legger seg på vaskerommet. Så da ville jeg nok ha spart han for lidelser og gitt han en verdig avslutning på livet.

Skrevet

Syns du det høres ille ut å sove på vaskerommet.. han trives tydeligvis der.. Ellers sover han overalt han.. i sofaen. hundekurven på stua eller i senga vår.. (tja der skal han ikke sove men han går dit også..)

Men han går frivillig til vaskerommet. Døra er åpen så har går ut og inn så mye han vil hele dagen. (lukker den kun om natta for at han ikke skal gå inn til ungene)

Ellers vet jeg ikke om han har det vondt.. har bare blitt mer og mer småtussete og gnikker seg til alt hele tiden. Akuratt som det er noe galt med hode.. Bjeffer mer og er mer skvetten på lyder rundt seg.

Men han virker stort sett mest sliten. Leker gjerne også, men ikke lenge igangen.

tja vi ser det nok an, men skriver vel mest dette fordi jeg tror jeg må begynne å tenke på at livet hans uansett ikke kommer til å vare evig..

Skrevet

Når vi tar inn dyr i vår omsorg så tar vi på oss et ansvar for å gjøre livet til dyret så godt som mulig, og sørge for at dyret ikke lider og har det vondt.

Hunden deres har hatt et godt liv hos dere, men nå er det best for han å få hvile. Og du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du tenker som du gjør, det er din plikt som dyreeier å sørge for dyrets beste, og det er nettopp det du gjør.

Det er tungt å ta en slik beslutning, men det er den endelige konsekvensen av å ha kjæledyr. Tenk på det som den siste gode handling du kan gjøre for hunden deres. Han skal ikke måtte kjempe noe mer mot sykdommen og ha det slitsomt og vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...