Mamma´n til A og F Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Vi satser på å leve på en inntekt, da vi ikke har barnehageplass til minsten. 2 voksne og 2 barn som bor i Oslo. Hva bør man sitte igjen med etter at regninger er betalt?
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Banken bruker hvertfall sifo tallene fikk beskjed om at de helst ser at man har råd til å ha sifo budsjettet + litt mer i tillegg til lånet.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Nok til mat, bleier og det nødvendigste av klær. For noen betyr det at de må ha 20000 igjen etter at alle regninger er betalt, for andre holder det at kontoen ikke blir tom før dagen før lønning. Jeg mener at om det er for ett år, kan man klare seg på meget lite, så sant man har nok til å dekke de løpende utgiftene. Er det for resten av den overskuelige fremtiden trenger man også penger til å fornye garderoben, feks. Men noe kronebeløp kan ikke jeg gi deg, det må du sette deg ned å regne på selv.
Mamma´n til A og F Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2007 Har regnet på det. Noe annet er å erfare det selv...Er redd for å sitte med skjegget i postkassa. Fint å høre hva andre lever greit på?
Mamma´n til A og F Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2007 Tjoho jenter! Vet det er et kjedelig tema på en lørdagskveld, men noen har vel noe å komme med? Hva syns dere er betryggende å sitte igjen med etter at regninger er betalt?
Emmasmamma Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Vi har det veldig godt hvis vi sitter igjen med 5000 til mat og fritid når alle regninger er betalt. 1 voksen og 1 barn
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 i budsjettet så har vi 6000 igjen å leve for i mnd når alt er betalt (inkludert klær og mat) synes det er ganske bra!
Mamma´n til A og F Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2007 Ok, vi har aldri regnet på hvor mye vi bruker på mat, bleier, toalettartikler og fornøyelser.(og klær) Men vi har ca 12 000 igjen før det jeg har ramset opp over. Er det ok?
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Er ca det vi har før vi trekker fra det du nevner også jeg har budsjetert 6000 til mat da, og det er jo litt mye, men bedre å regne for mye i budsjettet enn for lite...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 det minste jeg og småen har greid og på er 30 kr dagen. altså 15 kr per pers eller 900 i måneden. til mat. men det går ikke i lengden for man trenger klær også. men vi levde sånn av egen fri vilje da. det blir kansje litt anderledes psykisk. poenget mitt er at du greier deg med det du må greie deg med ;-)
Mamma´n til A og F Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. oktober 2007 Takk for svar damer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå