Gå til innhold

hvis barnet deres har øyekatar

Anbefalte innlegg

Skrevet

og dere ringer legen, pleier dere å få salve, eller sier de at dere skal vaske det bort? Legevakten sa jeg bare skulle vaske det bort.. Tror ikke hun har prøvd å vaske en 1åring i øyet før :P Hun har ganske mye puss også.. Syns det er rart å bare skulle vaske det bort jeg. Kusinen hennes har hatt det et par ganger og da har hun alltid fått salve.. Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fått dråper ett par ganger, men ellers har de sagt at jeg skal tørke det bort med saltvann....

Skrevet

Før tulle begynte i barnehagen fikk vi bare beskjed om å bruke saltvann (kan ta med til deg i morgen) men nå som hun går i barnehagen så må hun få medisin pga smittefaren :)

Skrevet

Snuppa her fikk øyekatarr da ho var 2 mnd, og vi fikk da øyesalve til ho...

Skrevet

Er øyet rødt og hovent? Er det virus, som det ofte er, hjelper ikke salve.

Skrevet

Sønnen min hadde det for 2 uker siden og jeg ble smitta for 1 uke siden..Nå har vi ikke det lengre.. Vi vasket bort puss ja... Og fikk resept på en øyedråper som heter Kloramfenikol.

Det hjalp veldig..

Skrevet

vi fikk både dråper og salve når jenta vår var 2 uker....Men vi skulle vaske med saltvann, gjerne dryppe det i øynene så ofte som mulig

Skrevet

det er rødt og hovent ja. Lurer på om jeg bare skal kjøre til legevakten i morgen tidlig så kan de se på det. Vet jo at det ikke er farlig, men det er helt umulig å vaske det bort. hun bare kniper øynene igjen så hardt hun kan.

Skrevet

mie har akkurat hatt det. fikk øyedråper til henne....

hun går i bhg , så vi måtte ha noe så det ble borte. og så det ikke smittet andre....

Skrevet

vi holder på med kur nu. dråper på dagen og salve på natta.

Han var så betent at øyet var skikkelig hovent.

Skrevet

det skal jo behandles det da.. trodde jeg..

de får i hvertfall ikke komme tilbake i barnehage eller skole før dagen etter at behandling er begynt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...