Harald Ripultfør Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 og dere ringer legen, pleier dere å få salve, eller sier de at dere skal vaske det bort? Legevakten sa jeg bare skulle vaske det bort.. Tror ikke hun har prøvd å vaske en 1åring i øyet før Hun har ganske mye puss også.. Syns det er rart å bare skulle vaske det bort jeg. Kusinen hennes har hatt det et par ganger og da har hun alltid fått salve.. Hva er deres erfaringer?
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 fått dråper ett par ganger, men ellers har de sagt at jeg skal tørke det bort med saltvann....
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Før tulle begynte i barnehagen fikk vi bare beskjed om å bruke saltvann (kan ta med til deg i morgen) men nå som hun går i barnehagen så må hun få medisin pga smittefaren
Arb.ledig husmor Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Snuppa her fikk øyekatarr da ho var 2 mnd, og vi fikk da øyesalve til ho...
Mamma´n til A og F Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Er øyet rødt og hovent? Er det virus, som det ofte er, hjelper ikke salve.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Sønnen min hadde det for 2 uker siden og jeg ble smitta for 1 uke siden..Nå har vi ikke det lengre.. Vi vasket bort puss ja... Og fikk resept på en øyedråper som heter Kloramfenikol. Det hjalp veldig..
mammat2goll Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 vi fikk både dråper og salve når jenta vår var 2 uker....Men vi skulle vaske med saltvann, gjerne dryppe det i øynene så ofte som mulig
Harald Ripultfør Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2007 det er rødt og hovent ja. Lurer på om jeg bare skal kjøre til legevakten i morgen tidlig så kan de se på det. Vet jo at det ikke er farlig, men det er helt umulig å vaske det bort. hun bare kniper øynene igjen så hardt hun kan.
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 mie har akkurat hatt det. fikk øyedråper til henne.... hun går i bhg , så vi måtte ha noe så det ble borte. og så det ikke smittet andre....
Libido- Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 vi holder på med kur nu. dråper på dagen og salve på natta. Han var så betent at øyet var skikkelig hovent.
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 det skal jo behandles det da.. trodde jeg.. de får i hvertfall ikke komme tilbake i barnehage eller skole før dagen etter at behandling er begynt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå