Gå til innhold

Jenta mi har veldig utstående ører...Sy dem inn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5 år, og har alltid hatt veldig utstående ører...I tillegg har hun tynt hår, som vokser sent, og det gjør at ørene vises enda bedre.

Da hun var baby, var såklart ørene det første alle la merke til,siden hun ikke hadde hår i det hele tatt.

Hun bruker også briller...

Jeg kjemperedd for at hun vil bli mobbet for dette etterhvert, og lurer derfor på om jeg skal være føre var.

Pappaen hennes er audiolog (ører og hørsel), og han forteller om et inngrep som gjøres i akkurat denne alderen. De skjærer et lite snitt øverst bak øret, og når det gror, så vil de være nærmere hodet.

Når hun blir større, og utsetter inngrepet til da, så må det gjøres som et mye større inngrep, og det vil da koste flere 1000 kr.

Jeg skulle gjerne ønsket å gjøre noe med dette jeg, men er redd for psyken hennes. Hun vil jo føle at det er noe galt med henne da..

Vil ikke gi henne komplekser, og dårlige holdninger i forhold til sin egen kropp...

Hun har ikke sagt selv at hun ikke liker ørene sine, men siden de står rett ut, så kommer man jo borti rett som det er når håret børstes, fønes, lue skal haes på (ha bretter de seg gjerne).

Hva mener dere???

Hva ville dere evt ha sagt til henne før et sånt inngrep?

Hun er veldig følsom av seg da...mer enn de fleste..Har en svak psyke:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det nå. Det er jo til hennes eget beste. Men hva sier man til barnet....hmmm....den er værre.

Skrevet

Jeg er tante til en gutt som hadde det samme problemet. jeg hadde ogsaa 2 fettere og en kusine med samme problem. Alle hadde operasjonen rundr 6, 7 aarsalder, og alle var vellykkede. Ville aldri tro at de har hatt en operasjon i det hele tatt. For spesielt to av barna ble livet saa mye enklere, for de fikk alt for mye oppmerksomhet fra baade voksne og barn, negative bemerkninger, blikk, peking etc.

Lykke til med avgjoerelsen din, jeg er sikker paa at det du velger er rett for deg og vesle jenta di

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet da jeg var liten.

Men heldigvis teipet mamma ørene mine om natta da jeg sov. men da var jeg jo baby, og ørene former seg lettere da.

Så nå når hun er 5 ville jeg vel ha operert ja. Bare si til henne at hun må fikse litt på ørene, så hun kan høre bedre eller bare fikse for å få ørene litt inn. Kan jo være greit å være ærlig, men en liten hvit en skader vel ikke heller tror jeg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...