bompymamma Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Min bror, hans kone og deres sønn på 5 år var på besøk hos min søster. Hun tok frem nystekte vafler og is. Da nesten alt var klart på bordet, og tallerk til alle var satt ut, fikk hun beskjed om at min nevø på 5 ikke skulle ha noe. Dette begrunnet hun med at han ikke hadde spist middagen sin. Så alle satt og koste seg med vafler og is, mens han måtte sitte å se på. Jeg vet det ikke er jeg som skal oppdra ungen, men herregud, dette er å gå for langt!!! Å denne damen er utadannet førskolelærer, og jobber som pedagogisk leder i en barnehage...
☆Monkey Business☆ Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Ærlig talt! Det syns jeg var dårlig gjort...
AMK<3 Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 staaakar gutten...=( hva sa han? satt han bare der uten å protestere?
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Synes faktisk ikke det var så ille jeg da.... Så lenge en ikke orker middag orker man ikke vafler heller. Jeg fikk aldri dessert med mindre jeg hadde spist opp maten min. Synes det er fint at moren følger opp det hun har sagt jeg.
Nyseryllikberta Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Helt greit det vel? Klarer han ikke middag, klarer han ikke vafler heller.
bompymamma Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2007 Gutten protesterte ikke. Hadde forstått det, dersom de hadde hatt middagen der. Men middagen ble spist hjemme, og så gikk de på kaffebesøk til søsteren min. Synes ikke noe om det i det hele tatt!!!
TurangaLeela Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Blir litt feil i mitt hue å straffe ham med å ikke være med i en sosial og koselig situasjon...De burde ikke dratt på besøk hvis planen var å straffe ham der de skal. Det hadde vært en annen ting å gjort dette hjemme hos dem selv uten besøk, ikke drite ham ut foran andre på den måten.
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Kan jo være at dette er en gjentatt problem hos de. Hadde ungen min vært generellt dårlig til å spise middag hadde jeg fint også kunne sagt noe sånn som at, så lenge du ikke spiser middag blir det heller ikke noe "godterier" i dag. Om det så var at vi skulle bort eller hva.. Han gjør nok ikke det igjen da. Høres jo litt vel bombastisk ut, men kan være det fungerer for dem da.
Eve Dallas Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Sånne foreldre liker jeg ikke, og av erfaring vet jeg at de kun lager ris til egen bak!
Nyseryllikberta Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Hvordan lager en ris til egen bak ved å være konsekvent??
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Hva hadde du gjort dersom barnet ditt aldri spiste opp middagen sin da? Men, vafler og annet godt spiste h*n mer enn gjerne. Kan hende disse foreldrene gjør dette som et trinn på at ingenting annet har fungert for alt vi vet. Jeg har aldri lidd noen nød, hadde verdens beste foreldre. Men, spiste vi ikke middag fikk vi ikke slekkerier heller. Synes det vitner om grenser jeg.
♥Snulder Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er veldig enig i det Twintipp skriver om dette. Sannsynligvis et gjentagende problem. Grenser og konsekvenser er veldig greit å innføre for en sta 5 åring...... sagt etter egen erfaring;=)
~sjiraff~ Skrevet 20. oktober 2007 #13 Skrevet 20. oktober 2007 Uten å kjenne til historien bak denne gutten og middagsspising så er det dårlig gjort i den forstand at de faktisk reiste bort. Hadde de vært hjemme så kunne han jo fått sjangsen til å spise middag før vaflene mens borte så får han jo ikke den muligheten. Men jeg har vært hos naboene jeg og nekten mitt barn mat (ikke godterier, bare brødskive) fordi hun ikke har spist da hun fikk mat 20 minutter tidligere,.. Men historien sier jo da også at snuppa mi hadde for vane å spørre naboen om mat istedet for å spise hjemme. Mye mer spennende å spise borte... Derfor synes jeg det er vanskelig å si bombastisk om det var dårlig gjort eller ikke, det kommer jo ann på "historien" til denne gutten. Kanskje han faktisk nekta å spise middag fordi han visste han skulle bort å spise vafler?
bompymamma Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. oktober 2007 Helt greit å være konsekvent. Da forvirrer du ikke barnet. Men de få gangene du faktisk går på besøk... Som sagt, hadde ikke reagert så mye dersom de hadde vært hjemme! Ikke noe kjekt for tanten heller, som ser han sjelden, og ønsker og gjøre den lille tiden de har sammen positiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå