Gå til innhold

Er det noen som har erfaring med barn med kumelkallergi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4,5 mnd har akkurat fått diagnosen kumelkallergi. Vi har hatt to episoder på en uke hvor han har kastet opp kraftig, blitt kjempe slapp og blå på leppene. Fått masse atopsik eksem også. Siste episoden var jeg hjemme alene med han og fant han nesten livløs i sengen, helt hvit i ansiktet og med oppkast over hele seg. Fikk vekket han,og han ble kjempe slapp og blå på leppene.Ringte til legevakten som ringte sykebil. Ble kjempe redd. Kom på sykehuset og de la han på hjerteovervåkning hele det første døgnet. Alt så fint ut. De tok bilder av lungene og eeg av hodet. Alt så fint ut. Hun siste legen kom frem til at han har kumelkallergi.

Før begge disse episodene hadde jeg gitt han litt grøt (prøvesmakposjon). Etter ca 2,5 time kom reaksjonene. Syns dere han har klare symptomer på at dette er melkeallergi??? Klarer liksom ikke stole helt på legene. Føler de liksom gjetter seg til ting.

Kan jo legge til at han også ligger veldig urolig ved puppen når jeg ammer. Smågråter litt innimellom. De siste dagene har han ikke vært seg selv. Veldig grinete (tidligere har han nesten ikke gråti noen ting). Virker som han ikke orker å spise noe særlig. Han nekter å ta flaske¨, så jeg må på streng melkefri diett. Har klart å holde meg uten melk i 2 døgn nå. (tror jeg...... er jo så mye med skjulte melkeprodukter i))

Håper noen kan gi meg litt råd. Føler meg rimelig rådvill. har to barn fra før, og de har ingen allergier.

Sitter nå å spiser after eight..........(den er trygg å spise den eller???) Leste det et sted. Er avhengig av sjokolade.

Håper på mange svar. Bedre å snakke med noen som er i samme situasjon, enn en lege som ikke vet så mye............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter igjen jeg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...