Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Står at den bør steke på 120 grader (i 2-3 timer + følg med på steketermometeret)...men...var ikke det veldig lave grader? Vet den skal steke lenge altså men.... Syns det var lavt allikevel!?
Gjest irismor Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Lam skal vel strekes på lav temp over lengre tid. Men synes at enten temperaturen var litt lav eller litt kort steketid. Hvor mange kilo er steken på da?
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Det er bare en liten "tomannsstek" på 600 g.
dritgrei hei hei! Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 du kan nesten steke den hvor lenge du vil på ca 100 grader, og siste timen freser du opp til 180 grader, men da må du føle med, den skal vel være rundt 70 grader inni når den er ferdig tror jeg :-) Lykke til! hvis du lager en marinade av massse sitron, olivenolje kikkoman soyasaus, hvitløk og salt og pepper så blir det dritgodt! men det var jo ikke det du ba om :-) du får prøve det neste gang... oregano er også godt sammen med all den sitronen... ha en deilig kveld!!!
Gjest irismor Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Da høres det ut som en grei temperatur og steke lengde. =)
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Okei ) Tusen takk for svar begge to ) *mmmmm* gleder meg )
dritgrei hei hei! Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 åja, vare det en tomanns stek - da ville jeg gjort akkurat som det står, for da blir den så fort tørr om ikke annet.... men følg med på termometeret akkurat som det står, så kan du frese opp litt på slutten om du vil, da blir den deilig og sprø på utsiden :-)))
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Hihi, skal følge med ;o) Takker igjen ) Den er full av rosmarin, salt, pepper og hvitløk, og ligger og dupper litt på en seng av løk og gulrøtter. Så den sitronmarinaden din får bli neste gang!
dritgrei hei hei! Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 det hørtes deilig ut, og jeg kan love deg at du kan juble over sitronmarinaden neste gang!!!!!!!!!!!! nam nam nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå