Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Yess.... var til kontroll på føden i går, mistanke om svangersk.forgiftning. En dag til termin, og legen ville sjekke modning/åpning..og tøyde/strippet godt...var sykt vondt..visste ikke hvor jeg skulle holde meg fast, om jeg skulle spy eller grine. Tror hun var hardhendt, så håper ikke dette er normalen. Rier i tre timer etterpå, og slimproppen gikk (mye blod). Nå, rolig.. Så min erfaring er ikke god. Men som sgt..håper og tror en jordmor ville være mer varsom.
saray Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 venter min 3 barn men....hva ER stripping da???og hvorfor gjør di dette??
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg venter også nr 3 og har til nå aldri vært borti dette..før i går. Var til rutinekontroll en dag før termin, og jordmor ville kjenne om mormunnen var moden/åpning. Hun stakk rett og slett fingrene inn og "rotet" opp i der, tøyde seg fram til at det var 4 cm åpning...vondt vondt vondt..men hun mente det ville sette fart på sakene. Gjorde ikke helt det...var vondt der og da, vondt kvelden og natta etter. Det blødde nokså godt, med slim...mulig slimproppen. Men nå, rolig. Så..det er rett og slett at de sjekker åpning/modning manuelt, og eventuelt pirker borti litt...
*Little Miss Sunshine* Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Syntes ikke det var vondt overhodet, bare lidt ubehageligt, saa kan hende det kommer an paa jordmoren som gjoer det
mlkt Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 jeg syntes ikke det var noe vondt, bare litt ubehagelig. har lært at dersom mormunnen er moden skal ikke det gjøre så vondt. fikk mensmurringer rett etterpå, riene begynte dagen etter og neste dag var snuppa ute:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Kommer nok litt an på hånden som utfører dette...jeg syns det var dritvondt, men var 3 cm åpen og moden....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Det kommer nok an på ja. Jeg synes det var litt ubehagelig, men ikke så sinnsykt vondt. Var vel rundt en 5-6 cm da de gjorde det, og i forhold til riene og resten var det ikke så mye å snakke om, og så var det relativt fort gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå