Venezia 1 Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har vært innlagt på et av sykehusene hvor det er utbrudd av Listeria og har i dag fått brev om at jeg har vært innlagt i risikoperioden. Det bes om at man tar kontakt med lege om jeg har symptomer, noe jeg kanskje kan ha (vanskelig å vurdere når man er gravid, det skjer jo så mye med kroppen). Jeg er gravid i uke 17 og er nå bekymret for hva dette vil kunne bety for babyen om jeg er smittet. Leser noen steder at det er farligst i tredje trimester, men andre steder er det mer uklart. Noen som vet? Jeg har jo ikke spist den Trønder-osten som er mistenkt for å være smittekilde, men samtidig er de vel ikke helt sikre på at det bare er den...?
snartmammapåny Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Siden du er gravid så er det kanskje lurt å ta kontakt med de uansett, symptomer eller ikke. Greit å få utelukke smitte så du er helt sikker. Greit å slippe å gå å lure, siden dette er så pass alvorlig når man er gravid. Lykke til!
Venezia 1 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2007 Typisk at man får et sånt brev på en lørdag da. Hadde jeg fått det fredag kunne jeg tatt prøve fredag, men nå må jeg vente til mandag... er vel ikke akkurat noe å dra på legevakten for...?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Ringte du sykehuset? Fikk det samme brevet nemlig.
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 enig med deg kaa82 ville ringt for å få sjekka det ut uansett jeg da.. siden du er gravid.. bedre å få vite at man ikke har noe enn å gå og lure..
Venezia 1 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2007 Nei, jeg gjorde ikke det. Hentet ikke posten før langt utpå dagen i dag... Ringte du - eller har snakket med annen lege? Er du gravid forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå