Gå til innhold

Hvorfor sove ute på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at veldig mange setter vogna ut når bebisen skal sove på dagtid. Er det noen spesiell grunn til at dere gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i grunnen ikke gjort det så mye, men begynte nå for ca 3 uker siden. Lillegutt sover mye bedre og litt lenger når han sover ute på dagen. Dessuten får han jo masse frisk luft og det er jo heller ikke så dumt;)

Skrevet

Når dere legger barna deres ute om dagen på denne årstiden, hva kler dere på dem da? Å hva ligger dem i?

er så redd for at han skal fryse lenge uten at jeg vet om det...

Skrevet

Frisk luft er jo så godt da, og dessuten sover han mye lenger.

Inne sover han bare småsnutter i løpet av dagen, men ute kan han sove 3-4 timer i strekk. Han er strålende blid når han våkner da :o)

Skrevet

herregud...hvorfor skal barnet sove ute??da gir jeg ett like dumt spørsmål tilbake, hvorfor må babyer sove på dagen??huff..

Skrevet

Jeg synes i grunnen også at lillegutt er i bedre humør de dagene han har sovet litt ute. Ikke fullt så mye grining på ettermiddagen og kvelden før han skal sove for natta... Har på ham de vanlige klærne han har inne, pluss en litt tykk dress og ullue, ligger oppå lammeskinn og har dyne over. Da er han faktisk veldig god og varm i nakken, så det virker som det er nok:) Ellers har jeg et ullpledd som jeg legger under dyna hvis det blåser surt og nærmer seg 0 grader.

Skrevet

Godt for de med frisk luft...sover ofte bedre da. Og så er det jo greit å venne de til det, for de må jo sove ute i vogn når de evt begynner i barnehage.

Jeg har dette på min 9 mndr gamle baby når hun sover ute i rundt 10 grader :

* Vanlige klær som hun har på seg inne

* Bobledress

* tykke sokker (utpå strømpebuksen)

* Strikke votter

* vanlig lue

... og så ligger hun oppå et lammeskinnsfell

oppå der har hun et barnefleecepledd og en tynn dyne

(når det er enda kaldere, legger jeg henne oppi en lammeskinnspose, og tar da bort lammeskinnsfellen, pleddet og dyna)

Skrevet

Hvis hun sovner mens vi triller tur bærer jeg vogna opp på trappa (dritsterk!) og lar henne sove ferdig der, istedet for å ta henne inn, og forsøke å lirke av det mest nødvendige av tykke klær uten å vekke henne. Utover det gidder jeg ikke å ha henne ut for å sove. Men det finnes helt klart babyer som sover bedre ute.

Skrevet

Anonym som irriterer deg over dumt spørsmål...

Hørt ordtaket : "Det finnes ingen dumme spørsmål...bare dumme svar" ????

Skrevet

Min datter er varm av seg,så hun har på seg:

De vanlige klærne sine (body langarmet og en bukse med sokker eller sparkebukse)

en lue

en stk dress,ikke bobble dress da hehe.

dun dyne,evt tynt teppe.

Og hun er god og varm på kroppen når jeg tar henne inn :o)

Skrevet

Min nekter å sove inne,+ at han har storesøsken som bråker og styrer på inne. Legger han ut i vogna helt ned til 10 minus. Har gjort det med søsken også,han sover mye bedre ute i vogna. :)

Skrevet

Jeg er en av de som IKKE legger sønnen min til å sove ute. Han sover dårlig og lite i vogna ute. Men vi er ute og får frisk luft ellers vi! For det er antagelig noen her som kommer til å påstå det er barnemishandling å ikke la babyer sove ute :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...