Gå til innhold

Hvor mye er det greit å betale for en brudekjole?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer jo helt an på hva man mener selv det..

jeg betalte 7000 for å leie min. den hadde kosta 9000 å kjøpe.

er ikke så mye å velge i om man vil langt uner 10000 kr er min erfaring..

Skrevet

Det kommer jo ann på hvor opptatt man er av slike ting. Bryllup og brudekjole interreserer jeg meg lite for så jegville ikke ha kjøpt, men leid en jeg passet.

Skrevet

Så med andre ord, tror nok jeg hadde sett på de til under 10000 kr. Hadde brudekjole vært en viktig greie for meg så hadde jeg ikke hatt problemer med å bruke opptil 30000 kr.

Skrevet

Jeg betalte nesten 13000,- for min (eller mamma gjorde da, jeg synes det var litt for dyrt, men når hun så den på meg synes hun jeg var så vakker at hun begynte å grine og dro mastercarden.. hehe..)

Men sko, slør og smykker kom totalen på 20 lapper. Dyrt, men synes jeg ble veldig fin da:)) Da var ikke undertøy, strømper eller tilpasning av kjolen med i prisen, det kom i tillegg.

Skrevet

30000?! Herregud. Nå er jeg sånn stilt at 30000 er utrolig mye penger, så det må bli selvopptatthet på sitt beste å bruke så mye på en kjole som bare skal brukes noen timer ;)

En bunad til 30000 ser jeg derimot som en investering, hehe.

Skrevet

Å i det hele tatt slå skikkelig på stortromma når en skal ha et bryllup er jo til en viss grad en selvopptatt handling. Tror ikke gjestene merker store forskjellen om man bruker 100 tusen eller 300 tusen på bryllupet. Jeg for min del har mest lyst å gifte meg hos byfogden en regnfull mandagsformiddag i vanlige penklær og feire det med en hjemmelaget pizza etterpå bare oss to. For min del ønsker jeg ikke noe bryllup, men synes det hadde greit å vært gift. Så der er ikke jeg og samboer enige.

Skrevet

Å når du snakker om bunad så er det en veldig rar ting. Jeg kommer ikke til å selge min da det er min mormor som har brodert den og betalt hele greia. Men bunad er et utrylig stygt klesplag, det gjelder alle de tradisjonelle bunadene i landet mer eller mindre. 17. mai feires med at de fleste damene går rundt i "heksekostyme"

Skrevet

Ikke sant. Vi snakket litt om det, og tenkte at en bra fest fort koster noen lapper. Hva om vi tok tilsvarende sum, ga den til et veldedig formål og fortalte akkurat det til alle potensielle gjester? Hvis man tillater seg selv å bli sur for det, så er det bare smålig.

Det virker som mange, særlig foreldrene våre, har problemer med å forstå at et "vanlig" bryllup ikke passer alle. Heller hjemmelaget pizza og film i armkroken enn å bruke sykt mye penger på å feire seg selv.

Skrevet

Jeg betalte 10.000,- for min. Da fikk jeg litt avslag. Hun skulle 8000 i leie for den, så da var jeg ikke i tvil.

Hvor mye det er greit å betale for en brudekjole, kommer jo helt an på personlig økonomi, budsjett og personlige interesser. Men om man ikke skal leie eller kjøpe brukt, så må en regne med å betale rundt 10.000,- for en brudekjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...