Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Hei Jeg venter barn nr 3 om 4 dager . Har dessverre dårlige erfaringer med amming, dvs har ikke klart å fullamme. Nr 1 fikk aldri nok fra brystene mine, men jeg ammet i 2 mnd som en start på alle måltider. Måtte gi gutten morsmelkserstatning i tillegg. Etter 2 mnd var det stopp med morsmelk :-( Nr 2 SKULLE jeg amme. Fikk så mange forskjellige anbefalinger fra pesonalet på føden, at jeg ble bare helt forvirret. Noen sa at jeg skulle pumpe først, så amme. Andre sa at jeg først skulle amme så pumpe meg. Jeg dro hjem med et barn som ikke hadde lagt på seg. Leide elektrisk pumpe fra helsestasjonen. Etter noen dager hjemme, måtte vi gi m.m.e. i tillegg (beskjed fra sykehuset) da barnet ikke la på seg nok. Så jeg ammet, pumpet og lagde m.m.e. Heldigvis fikk han nok melk fra brystene om natten, slik at jeg slapp alt det styret med flaske da. Etter 3-4 mnd sluttet jeg med bryst, da ga jeg opp! Hva gjør jeg nå? Noen som har gode tips om hva som kan bidra til at jeg denne gangen kanskje kan fullamme? Jeg skal ha planlagt keisersnitt. Det hadde jeg forrige gang også. 1. mann ble født vaginalt.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 jeg kunne gitt mange råd, har både god og dårlig erfaring selv, men jeg velger å anbefale ammehjelpen. De er bare fantastiske, hjalp meg myyye forrige gang. Gå inn på www.ammehjelpen .no. Der er det både tlf, chat og mail der de hjelper deg. LYKKE TIL!!
"gullet" Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Heisann... kjenner meg litt igjenn her, strevde m mine to første jeg også, venter nå snart nr 3 m planlagt KS, jeg har tenkt i utgangspunktet og bare gi flaske, for jeg vet ikke om jeg orker alt det der om igjenn. må legge til at jeg har hatt to brystreduksjoner mellom nr 2 og nr 3, så d er ikke sikkert at jeg får til og amme heller.. Men det som jeg har blitt anbefalt er og amme/ pumpe ofte, hver 2/3 time.. og så skal jeg få en nesespray som påvirker utdrivningsrefleksen på melka. men vi er nå så forskjellige, noen har alt for mye melk (kjenner de som har gitt overskuddsmelk til sykehuset) og noen har mindre og kanskej ikke nok, men poenget er jo egentlig at litt er bedre enn ingenting.. med nr 2 så pumpet jeg melk, som jeg blandet sammen på flaske sammen med morsmelkerstatning, dette fikk jeg tips om fra helsestajonen, så blir ikke måltidene så evigvarende og oppstykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå