Tøysetipp Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Det var et tilbud om minnekonsert for de som har mistet en av sine nærmeste det siste året. I regi av begravelsbyrået. Det er ganger som dette som får meg til å innse hva jeg har mistet. Jeg vet ikke om jeg orker å delta. Husker jeg var på dette da min stefar døde også. Hvor navnene på de døde ble lest opp og de øvrige familiemedlemmene måtte reise seg. Jeg tenker det vil bli innmari trist dersom navnet til mamma blir lest opp og ingen av oss er tilstede. Det er så innmari trist med slike tilstelninger. Hvor man får enda en påminner om den man stod så nær ikke lenger er blandt oss.
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Skjønner godt det må være trist... Klem til deg!
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 skjønner tankene dine.. om at du ikke har lyst fordi du ikke orker... fordi du vet det blri så trist.. og at du samtidig er redd for at ingen skal være der når navnet hennes blir lest opp.. det jeg tenker er: egentlig bør du ikke være redd for å bli lei deg. det er jo bare en fin måte å vise at du faktisk savner henne på... jeg tenker sånn jeg, at de som er døde sitter oppe på en sky og kikker ned på oss.. som en liten engel eller noe... og tenk så fin for mamman din å sitte på en sky å se på at du ikke er redd for å vise at du savner henne! hun kommer til å være der i hjertet ditt å passe på deg vet du!! det gjør hun jo uansett hvor du er. mulig dette er en litt barnslig tanke om de døde.. men jeg har alltid tenkt sånn om min bestevenninde som døde for 10 år siden.. hun er liksom min lille engel som passer på.. og jeg føler hun er med meg til stadighet.. håper du får bestemt deg for det som passer best for deg. jeg har også full respekt om du ikke orker å gå altså!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Sikkert kjempe trist... Men kan på ingen måte forestille meg hvordan det er. Så Vil bare sende deg en klem=)
Tøysetipp Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2007 Takk for klemmen Spetakkel :-)
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Hvis ingen skal delta.. be de om å ikke lese opp din mors navn.. jeg orket ikke delta på min mors sin minnekonsert.. så jeg ba de om å ikke lese opp.. var vanskelig nok som det var fra før av
Mom2Two Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Skjønner at det er en trist tanke at ingen er der om de leser opp navnet hennes. Mulig dette er litt søktog paranoid, men er dette bare en måte for begravelsesbyråene å sope inn penger på`??? Synes det høres merkelig ut å arrangere en minnekonsert for alle som har dødd det året.. Det var da ikke slike før? Om dere ikke skal gå, går det helt sikkert an å reservere seg mot at de leser opp navnet. Sender deg en lang, varm og god klem
Tøysetipp Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2007 Takk for klemmene :-) Begravelsesbyrået er medarrangører, men i hovedsak er det den lokale kirken som arrangerer dette. Vi har fått invitasjon gjennom begravelsesbyrået hvor vi kunne melde vår interesse og få gratis inngang. Det er ti år siden min stefar døde så dette er noe de gjennomfører hvert år vil jeg tippe. Jeg synes konseptet i seg selv er helt greit. Og mange vil nok synes at dette er en fin måte og minnes de som har gått bort på. Og jeg vil nok delta jeg også. Selv om det kommer til å bli en aldri så liten påkjenning.
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Ja, jeg har egentlig ventet på den.. Det skal vi klare vetdu, du og jeg.. Vi skal gå dit for mamma:-) *snufs* Klem til deg min kjære søster
pøber´n & je Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Dette er vel i sammenheng med allehelgens dag sikkert. Dette er noe alle kirkesogn har, og ikke for å håve inn penger.
snupp & mamma Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 sånn brev har jeg også fått.. minnegudstjeneste 4 november. jeg skal gå, føler jeg vil være der for å hedre mamma. skulle ogå bli snakket endel om sorg. gost å være litt blant andre mennesker som også har mistet og er i samme situasjon.. men forstår at du synes det er vanskelig. du vett selv hva som er best for deg, og selv om du ikke går, så vett nok den som du har mistet hvor inderlig sterkt savnet ditt er. vett ikke histprien din, hvem har du mistet? om jeg kan spørre om det...
snupp & mamma Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 off, hodet er ikke helt på plass.. så nå at det var mammen din du mistet... føler med deg, vett hvordan du har det! lykke til, og føl fred med den avgjørelsen du tar, uansett hva det blir..
chrisallic Skrevet 20. oktober 2007 #13 Skrevet 20. oktober 2007 Heisann tøysetipp! Vet at slike ting er utrolig trist.Var selv for et år siden i kirka for å minnest de som hadde gått bort det året.Var utrolig trist da de leste opp og tente lys for de som hadde dødd,men alikevel litt godt også.Gjorde det for farfaren min som jeg var så glad i. Vet at det er utrolig tungt å miste noen som står en nære,og det må være ekstra spesiellt siden moren din var så ung ,så uretferdig og utenkelig . Tenker masse på dere og forstår veldig godt at dere har det tøft. Prøv og føl etter hva du føler er rett for deg ,av og til kan det være litt godt etterpå og bare ha gjort det selv om det er tøft men det er ikke galt hvis du ikke føler at du klarer det. Stor trøsteklem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå