Gå til innhold

Dere som går på cerazette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på disse tirsdag i forrige uke, uten å ha mensen...så nå plutselig for jeg den?? Er d vanlig? Noen andre som har opplevd d? Trodde gjerne den skulle komme på slutten av pillebrettet jeg, ikke midt i...Andre som har opplevd dette, eller har erfaringer m denne pillen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke cerazette er som andre p-piller.....eg fikk beskjed om at eg kunne få uregelmessige blødningen, men har ikke hatt noe mensen i det hele tatt (:D) Eg begynte før eg hadde fått igjen mensen etter fødsel....

Skrevet

Det er vanlig å få uregelmessige blødninger med cerazette.

Litt kjedelig når det er så uforutsigbart, men ellers har ikke jeg opplevd noen annen bivirkinger med dem.

Jeg fikk forresten også blødninger med en gang jeg startet med dem, og med en gang jeg sluttet på dem.

Skrevet

jeg fikk også mensen et par dager etter jeg begynte på cerazette. varte litt over en uke... legen min sa også at man kunne få uregelmessige blødninger. noen blør nesten hele tiden og andre ikke i det hele tatt.

Skrevet

Det er helt vanlig å blø uregelmesig med cerazette. Har gått på de i 1 og 1/2 mnd nå med blødning 1 uke og 1 uke blødningsfri hele tiden. Pratet med lege om dette og han sa det var normalt. Viss det ikke hadde gitt seg etter tre mnd måtte jeg kom inn til samtale å finne ut om jeg skulle begynne på noe annet..

Skrevet

sikker på at det var mensen du fikk da? jeg fikk også litt blødning noen dager etter jeg hadde startet på dem, men var bare noen dager, og kjentes egentlig ikke ut som mensen...og har ikke blødd noe mer enda, så håper det var bare da...

Skrevet

Dere sier dere fikk blødning, Men skal man ikke begynne med pillen første dag med mensen da?

Har brukt det en uke nå, mensen sluttet som normalt.

Skrevet

Jeg begynte på cerazette for 1,5 mnd siden, uten og ha fått igjen mensen etter fødsel. Fødte for 14 uker siden og fullammer. Midt i det første brettet fikk jeg en bitte liten blødning. Varte i en halv dag eller så også ga det seg. Fikk ingen blødning når første brettet var tomt og begynte på nytt brett. Ingen blødning hittil. Fikk beskjed av legen min om at dette var helt normalt.

Skrevet

Jeg begynte på mine i går. Fikk klar beskjed av legen om ikke å begynne på de før jeg fikk mensen. Altså min første blødningsdag.

Skrevet

Blødde i 6 veker av den pilla og no ser det ut til at det samme skjer med conludag-pilla...:( Slutta ikkje å blø før eg slutta med pilla!

Skrevet

Jeg blødde litt halvannen uke midt i det første brettet. Nå er jeg midt i det andre og har ikke blødd noe.

Skrevet

Heisann

Jeg fikk også mensen igjen så godt som med en gang jeg startet med dem. Hadde småblødninger i 1-2 uker, men nå er det helt stopp! Og har vært det i 2-3 mnd vil jeg tro....

Ammer fremdeles (ikke om natten) men det har muligens noe å si.

Gikk også på dem før jeg ble gravid, og da hadde jeg ganske ustabil syklus. Men ble gravid med en gang jeg sluttet på dem.

Cerazette er ikke som vanlige p-piller, de styres mer av din normale syklus og du kan ikke f.eks utsette mensen om du vil det.

Har også hørt om andre som ikke får mensen i det hele tatt når de går på dem, vet ikke om jeg er en av dem nå eller om det pga ammingen. Time will show :-)

Skrevet

Men hvordan skal en få begynt på Cerazette så lenge en fullammer og ikke har fått igjen mensen etter fødsel? Jeg fikk resept på Cerazette av legen min, på 6-ukers-kontroll etter fødsel, som jeg skal ta til jeg skal sette inn spiral, 4 mnd etter fødsel. For min del får ikke jeg mensen tilbake før jeg slutter å amme (erfaring fra tidligere)... Vil jo tro at legen min ikke hadde gitt meg resept på Cerazette om jeg måtte ha fått tilbake mensen først før jeg kunne begynne med dette???

Skrevet

jeg begynte uten å ha fått igjen mensen....regner med at det har gått bra ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...