Matildesnusk + lille ups Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg hadde en snakk med en kollega her en dag, hvor det viser seg at hun opplevde det jeg kaller en drømmefødsel da hun fikk sin første. Birgitte våkna på morran frisk og uthvilt rundt termindagen, og sendte mannen sin på jobb. Etter en time eller så merka hun at hun hadde en del kynnere, eller iallfall det hun trodde var kynnere. Hun dusja og ringte mannen sin, som kom hjem med det samme, ca 1,5 time etter at han dro i første omgang. Han har to barn fra før, og skjønte mer av hva det var på ferde da hun sa at hun bare måtte bæsje før de kunne dra på sykehuset. Hun hadde ikke særlig vondt, "men uff disse kynnerene altså!". Hun hadde pressrier allerede, og hadde altså sovet seg gjennom omtrent hele åpningsfasen Da de ankom sykehuset ble hun lagt på båre ved hovedinngangen, og kjørt opp på føden, hvor hun allerede var 10 cm åpen. Jordmora spurte om hun hadde noen spesielle ønsker, og Birgitte svarte at hun gjerne ville føde i vann. "Fyll opp badekaret i nummer 3!!", gaula jordmora nedover gangen. Birgitte fikk ligge ca en time i badekaret før vesle Line kom til verden. Jeg spurte henne om hun ikke syntes det var stressende og om hun følte hun gikk glipp av noe siden alt gikk så fort, men det mente hun absolutt ikke at hun gjorde. Da Line var ute, var Birgitte fremdeles frisk og opplagt, og hun hadde heller ikke revna nevneverdig. Satser på å få en sånn fødsel jeg; sove gjennom deler av åpningsfasen, og få ligge i vann sånn som Helene fra NRK. Det virka utrolig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå