Gå til innhold

Til dere som har mista før..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde posetive tester forrige helg og nå blør jeg no jævlig, så spiren har nok gått dukken.

Men, er det nødvendig å ta en GU for å sjekke at alt er ok og alt har kommet ut?

eller pleier kroppen å ordne opp i det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist!!! Men du får trøste deg med at da var det noe galt med spira og det var til det beste. Selv om det er en vond tanke!!

Som regel fikser kroppen dette selv og man trenger verken å gå¨til lege eller ha GU/Ul. Det kan være greit å ta kontakt med lege for å si at du har hatt en SA, fordi om du skulle være så uheldig å miste 3 ganger kan du få utredning. Men håper selvfølgelig at det ikke skjer!!

Ellers så ser du ann om du får mensen til vanlig til neste gang, om du gjør det trenger du nok ikke tenke mer på det. Men om det ikke skjer, så ta kontakt for ¨å få det sjekket ut at det ikke er rester igjen.

Hadde SA i mars og var hos lege, men det var fordi jeg blødde så lite og ikke hadde smerter. Etter 2 uker blødde jeg ennå mer og ingen smerter. Men det gikk til h... skulle hatt en liten en 11 oktober :-(

Stor klem herifra!!

Skrevet

Jrg hadde en tidlig SA i september. For min del var det helt ukomplisert, blødde som vanlig mensen, smertene ga seg etter første dagen. Og jeg følte meg egentlig helt grei etterpå, og såg ikke noe grunn til å oppsøke lege.. Mistet kanskje litt mer blod enn vanlig, og såg vel litt bleik og slapp ut noen dager, men det kom seg raskt.

Så du får nesten se an formen.

Skrevet

Så trist at du har mistet spiren din!

Du må nesten se an formen din, men jeg hadde ville tatt en tur til legen for å bekrefte/avkrefte SA. Vanligvis tror jeg kroppen klarer å ordne opp selv. Jeg mistet i tidlig SA i februar, tok blodprøve hos legen for å se om HCG sank eller steg. Til meg klarte ikke kroppen å ordne opp selv, og ble observert av gyn. i lang tid, endte med at jeg måtte ta utskraping en og en halv mnd etter SA startet.

Skrevet

Ikke morsomt når sånt skjer, hvert igjennom det tre ganger..hatt to sa, blødde litt mere en vanlig og vondt. ma gikk det ikke sånn, måtte på sykehuset da fikk tabletter for få ut ungen, var 9 uker.. Var ett helvete, vondt som bare det. blødde sinsykt mye, blødde kjempe lenge. Gikk på smertestillende i to uker..Så tar deg en tur til legen, så for du bekreftet om du har mistet.. Men trist att du måtte oppleve det..

Skrevet

Hei. Jeg mistet for en uke siden, og da trengte jeg ikke noe GU. Var ca 71/2 uke på vei.Jeg blødde litt mer enn vanlig mens, og litt vonde mensensmerter (tok noe paracet), men ikke så vondt som jeg trodde det skulle være. Jeg hadde ikke vondt etterpå, og da mente legen jeg ikke trengte mer undersøkelse. De testet urinen jeg hadde med, og den var allerede blitt helt negativ. Så det var ikke noe igjen hos meg. Var hos akupunktør også denne uka, og hu sjekka akupunkturpulsene mine og sa hun kjente at kroppen ordnet opp selv. Så for min del behøver jeg ikke vente på noe, bare prøve å bli gravid en gang til... Håper det ordner seg for deg igjen også:-)

Skrevet

Jeg mistet i MA, så fikk en abortpille som ordnet opp.

Enten det er en SA, der kroppen ordner opp eller i mitt tilfelle en MA ville jeg alikevel fått en undersøkelse. Spesiellt om man blør over lengre tid. Rester kan henge seg opp i livmorhalsen og gi små blødninger og brunaktig utflod over lengre tid. Men det er jo DU som må se det ann.

Neste mens vil nok rense opp ordentlig uansett.

Vi er forskjellige - og trenger forskjellig "behandling"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...