ana baroma Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Ser at noen vil ha gapestokk for mobbere... hva om det var deg og ditt barn som mobbet? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men noen drastiske tiltak ville jeg nok satt i verk...
Gjest -<<- Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Blitt uendelig forbauset. Organisert et møte hvor han bad mobbeoffer om unnskyldning, med dennes foreldre og lærer til stede. Samarbeidet med lærer om mobbefokus på skolen. Om det viste antydninger til å være et vedvarende problem - blitt med ham på skolen og fotfulgt ham. Det kommer selvsagt noe an på situasjonen, antall mobbere, konkrete hendelser, hans rolle osv., men sånn roughly i hvert fall.
Gjest irismor Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Hva jeg ville ha gjort vet jeg ikke helt. Men det hadde vel sittet en skremt unge i sofaen og sett på at mamman sin trave frem og tilbake over gulvet mens hun freste til seg selv, hva har jeg gjort galt som har et barn som mobber andre.
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg hadde skammet meg hvis min datter vokste opp og ble en "mobber" ! Jeg hadde tenkt hva galt har jeg gjort. Det er ingen hemmelighet at de som mobber andre har liten selvtillit og ofte av manglende oppmerksomhet hjemme må mobbe andre for og få oppmerksomhet. Jeg har ikke respekt for de som mobber. Da tenker jeg på barneskolealder og oppover til vgs...
Northernlights Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Hadde gjort det samme som pila. Ingen har garantier for at ens eget barn ikke kommer til å mobbe andre i en eller annen situasjon. Jeg har alltid lært mine barn at alle har verdi,og at vi ikke skal mobbe andre-Ikke være ekle eller si ting som sårer. Skjer det likevel,så skal jeg være der for både barnet mitt og "offeret",og finne en løsning. Jenter fks, kan være skikkelig vemmelige mot andre jenter,uten at dere som mødre får høre om det hjemme. Det er utrolig mange intriger iblant jenteflokker....og sårende ord som florerer imellom. Ikke alltid det er "den store mobberen" som skinner igjennom.
ana baroma Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg kan jo svare for meg selv også Jeg vet ikke konkret, men sånn som jeg ser det nå ville jeg nok startet et tett og nært samarbeid med skolen og foreldrene til de som ble mobbet. Jeg ville også fotfulgt ungen på skolen om hun/han ikke ga seg. Å bytte skole kunne også vært aktuelt å vurdert. Man er et forbilde selv for sine barn, og dersom man selv mobber/baksnakker og rakker ned på andre, så kan du jo nesten regne med at dine barn kommer til å gjøre det samme. Barn lærer jo av sine foreldre:)
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Veldig enig med deg tantebassa.... Det og ha et tett samarbeid med skolen,foreldre og lærere betyr alt.
Northernlights Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Enig. Og det er mange flere skjulte offer pga baksnakking og ondsinnet sladder enn det er sånne mobbeoffer man leser om i avisene,som får banket livskiten utav seg. Og det er det som skjer i det skjulte som er skummelt.
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 ja, den psykiske mobbingen er på mange måter verre enn og bli banket opp !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå