Gå til innhold

Fødselsangst!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har nå prøvd på spire i 8mnd... og det hadde vært utrolig om vi hadde fått det til... men... jeg er så redd for å føde en gang til!! vet ikke hva jeg skal gjøre... tenkte ikke på det til å begynne med, men nå er jeg nesten mer redd for å føde enn jeg er for ikke å få et barn til...

hva skal jeg gjøre? er skikkelig redd! har sett de jordmødreprogrammene på tv, og tuter hele tiden... ikke for vidunderet det er å få barn, men for at jeg synes så synd på de som føder...

men vil jo samtidig ha et barn til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm... kanskje du kan ta kontakt med jordmor eller helsestasjonen? De kan sikkert hjelpe deg..

Skrevet

er i akkurat samme situasjon... bestemte meg for at jeg ikke ville ha fler,etter at jeg fødte nr 1.

har snakket mye med legen min i ettertid og han har lovet meg ks neste gang om jeg vil ha fler.

nå er jenta mi 13 mnd og jeg vurderer en til, angsten stiger hver gang jeg tenker på det.... jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal føde en gang til ,så det blir nok keisersnitt på meg.

snakk med legen din!!!

han kan bestille keisersnitt om du er så redd:)

lykke til!!

Skrevet

Jeg har også fødselsangst... men min er "omvendt"... Jeg er livredd for å måtte ta KS en gang til.... tok haste KS sist, men vil ikke ha noe slags KS jeg... og om jeg blir gravid en gang til, kommer jeg til å gå hele svangerskapet og grue for nettopp dette..... og vaginal fødsel får man ikke bestilt pga angst for KS......

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvorfor det ble hasteKS på deg, men dersom du vil, får du sikkert planlagt KS. Det blir jo ikke det samme. Det er veldig flott, rolig og trygt. Har noen jeg kjenner som har tatt det og det har opplevdes helt fantastisk forteller de.. Snakk med legen og finn ut av det.. Håper du kommer til en slags ro og får et fint svangerskap med flott avslutning..

Skrevet

Problemet mitt er at jeg ikke vil ha KS, fordi jeg må da i narkose. Dermed hjelper det ikke med planlagt. Hadde også mye smerter i etterkant pga at jeg ikke kan få noe særlig smertestillende. Hadde haste KS fordi gutten ikke ville ut etter 36 timer med rier... hadde fortsatt bare 1 cm åpning da (13 dager over termin), og han fikk for høy puls.

Uansett vet jeg at min verden vil føles som om den raser sammen dersom jeg må ha KS igjen.... dessverre... et av mine høyeste ønsker her i verden, er å få føde et barn i våken tilstand, og å huske det første øyeblikket jeg så ham/henne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...