♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg klør så sinnsykt om dagen, og blir snart sprø. Hovedsaklig på leggene, inni hendene, og under føttene, men også på mage og armer. Har ikke oplevd dette i tidligere svangerskap, og ikke lest noe særlig om det. Er det noen som har erfart dette, eller lest om det. Hvordan vet en om det er dette en har, eller om det er noe annet. Og hva kommer det av, og kan det være noen fare forbundet med dette? Og hva kan en bruke av kløstillende midler? Er det ok med hvitvask?
Linnea&Julie Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 ja det er nok sv.kløe ja. Jeg hadde også det i en periode. Det du bør gjøre er å gå til legen å få tatt en blodprøve (skal tas fastende). De tar da lever- og gallesyreprøver for å skjekke at verdiene er normale for å utelukke event. leverbetinget svangerskapskløe. Ved Leverbetinget sv.kløe har du gallesyreopphopning i leveren, og den er overbelastet. Det kan utgjøre en fare for fosteret uten behandling. Somregel er det vanlig svangerskapskløe som er helt ufarlig, bare plagsomt. Men gå å test deg For min del hjalp det å smøre meg med aloe vera gel. (98% aloe vera fra vaseline intensive care) Hadde den i kjøleskapet slik at den var kald.
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Går det ikke and å bruke Eurax da?? Det er jo kløedempende.. Har jo kjempevirkning på myggstikk og slikt hvertfall.. Kan sikkert ikke sammenlignes,men det går jo and å prøve?
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Har ikke peilling på svangerskapskløe, men måtte bare kommentere siste innlegg. Man bør ikke bruke Eurax uten etter avtale med legen. I felleskatalogen står: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier er heller ikke tilstrekkelige til å utrede ev. reproduksjonstoksiske effekter. Krotamiton skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Det er ukjent om krotamiton går over. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Krotamiton bør ikke brukes under amming." Jeg klør noe vannvittig på føttene for tiden, må ta det opp med jordmor neste gang kanskje..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2007 Ok. Takk for svar Får ta en tur til legen å ta en blodprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå