Embla72 Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har fått et sår inne i munnen. Munnskåld heter det vel? Har hatt det tidligere, men aldri slik som nå. De går bort etter en dag eller to, men denne har vært der over en uke og blir nesten bare verre og verre. Har knapt spist eller drukket denne uka, for det er så vondt. Kjennes rett og slett ut som om jeg har tannpine i hele munnen og jeg har konstant hodepine! Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Må jeg bare bite tenna sammen og vente til det blir borte eller er det noe jeg kan gjøre? Helt seriøst så klikker jeg snart. Vondt å spise, drikke, prate og i det hele tatt....
elinmamma Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Har vært plaget av det i det siste. Har en teori på at jeg får det, spesielt om jeg spiser mye tomater og det har jeg gjort siden vi har hatt tomater på verandaen. Det finnes en gel som heter aloclair eller noe sånn på apoteket. Jeg syntes den hjelper litt, lindrer litt liksom. Var ikke så ille den siste gangen, hvor jeg brukte denne geleen. Ellers kan du kjøpe corsodyl å skylle med. Munnvann med sprit som renser opp. Apoteket det også. Håper du blir fort bedre, fryktelig irriterende å gå sånn!
Embla72 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2007 Takk for tipset, da skal jeg prøve den geleen. Har prøvd munnvann, men det svir jo noe så inni hampen at det klarer jeg ikke.... Leste et sted at dette forekommer oftes hos ikke-røykere under 40 år med lavt jern eller B12 nivå. Så nå skal jeg bli flinkere til å ta jern og B12 som legen stadig ber meg om ja...
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 corsodyl funker, gjør at det gror raskere auuuuuuuuuuuu, så vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå