oftebustat Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Er i uke 14 m tvillinger, og begynner endelig å bli kvitt kvalme, hodepine, bihulebetennelse m. m, Har lyst å begynne å trene litt på Sats igjen, og lurer på om det er noen andre der ut m to i magen som vet om det er ok å trene litt på dette tidspunktet i svangerskapet?? Vil jo nødig gjøre noe galt!!! Tenkte å sykle og bruke de gåmaskinene der man bruker hele kroppen. Skal snakke med gynekologen min på torsdag, men hadde vært kjekt med førstehåndskunnskaper
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Har ikke tvillinger selv, men vet litt om trening, og svangerskap (har vært instruktør) Vet at en skal være ekstra påpasselig når en venter tvillinger, men du må kjenne godt etter på kroppen, om det er riktig for deg å trene. Ikke hopp, og vær forsiktig med vridninger ol. Sykling er en bra ting når du er gravid, men pass på pulsen, den skal ikke bli for høy, og drikk godt hele tiden for å unngå opphetning. Dersom noe føles ubehagelig, så skal du ikke gjøre det. Blir du svimmel, så ta det veldig forsiktig, og avslutt treningen. Kjør alltid "cooldown" før du avslutter syklingen, slik at pulsen synker gradvis, for å unngå svimmelhet. Du kan trene forsiktig med treningsapparater, men unngå de hvor du presser vektene over hodet, eller ligger på rygg, samt de som går på innside av lår. Bruk lette vekter, slik at du ikke "presser" for mye. Det aller viktigste uansett hva du trener - lytt på kroppen, og kjenn at det føles bra. Ikke press deg! Da håper jeg at du får kost deg litt me treningen
oftebustat Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2007 Takk for kjempefint svar Har tenkt at det må jo være greit så lenge jeg er forsiktig. Mot slutten i tvillingsvangerskap har jeg inntrykk av at man må være nesten helt i ro, og da hadde det vært fint hvis formen var bra inntil den tid
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Når en er gravid med tvillinger så er det viktig at en tar det med ekstra ro utover i svangerskapet...de med enling kan kjenne på kroppen hva den tåler, mens de med tvillinger eller flere kan faktisk ikke gå helt etter den regelen. En kan være i toppform, men likevel må en ta det med ro. Leste dette på tvillingforeldreforeningen, og prøvde å finne artikkelen igjen, men fant den ikke...fant det her da: http://www.tvilling.no/index.php?page_id=4&article_id=26&lang_id=1
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Må bare føye til, at det er nok lurt å snakke med lege/jordmor før du setter igang med treningen. Kan sikkert få gode tips ifra dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå