Januar 2010 <3 Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jenta mi er veldig plaget. Malt gjør det bare vondt værre...og ser heller ikke ut som svisker fungerer.... Fotsoneterapi hjelper...men kan da ik driv med det hver uke eller..... Noen som har noen råd?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Hvor gammel er jenta di? Sönnen min er 9 uker ( blir 10 på tirsdagen), og han sliter myeeee.. Jeg skal pröve å gi litt sviskesaft som jeg koker selv... Hvordan gir du maltekstrakt? Jeg fullammer...Lurer på om jeg kan gi det da og hvordan...
Januar 2010 <3 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2007 Hun er 5,5mnd hun. Så jeg gir det i grøten. Men pump deg og ha i melka. Ellers har det faktisk hendt jeh har duppet smokken i malt jeg. Men det var ikke noe særlig;(
Kosel Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 hun er såpass stor ja... jeg har gitt mini mme et par måltider når han var plaget (istede for mm) og det regulere magen kjempe fint. han ble såååå mye bedre. ammer han til daglig - men når besteforeldrene ser etter ham noen timer i ny og ne så får han erstattning og for oss har det vært løsningen. plages ikke med magen i det hele tatt lengre.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har vurdert å gi mme på kvelden, kanskje han sover bedre, nå våkner han etter 2,5 - 3 timer...han er 10 uker snart.... Kanskje det vil regulere magen litt...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 jeg har hørt (vet ikke om det stemmer) at du kan gi maltekstrakt ved å blande det i vann og gi det på flaske på den måten... hør med helsesøster om det stemmer før du prøver
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Min lille gutt hadde veldig problemer. Jeg fikk beskjed av hs og lege om å gi 1-2 ml laktulose. Men du bør snakke med legen før du gir dette. Det er for å få igang normal avføring. Det hjalp hos oss, selv om jeg hadde veldig vanskeløig for å gi ham det. Vi hadde også prøvd alt. Brukte det bare en kort kort periode. Nå er han helt fin. Forresten hvis du gir mme eller grøt bruk hipp sine produkter. De er økologiske og jeg TROR det er letter å fordøye. Vi har brukt alle mekene av mme og kun hipp hjalp. Grøt har vi prøvd nestle og hipp og igjen var hipp en slager.
amee Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Har en gutt på 6 mnd, han fikk problemer med hard mage når vi begynte med grøt. prøvde med svisker men det funka ikke. Her om dagen laget jeg en mos av 50/50 pære og blåbær. Det gjorde susen kan du si!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Snuppa mi på snart 14 uker er også endel plaget med treg avføring. Fullammer henne. Det kan gå opptil en uke i mellom hver gang hun bæsjer. Det er ikke noe krise/farlig så lenge hun får bare mm, men hun plages mye med dette. Har prøvd å gi henne sviskesaft, men det likte hun ikke. Prøvde også malt blandet i mm, blandet i kokt avkjølt vann, på flaske, med sprøyte og kopp, men hun ville ikke ha. Bare spyttet det ut. Det jeg nå har funnet ut at har en super effekt er lett magemassasje!! Ta av barnet klærne og la det enten ligge helt naket eller med en bleie lett teipet på. Ta litt babyolje på magen til barnet og massèr lett med to fingre i sirkelbevegelser. Start midt på magen med små sirkler og "jobb" deg utover med større og større sirkler. Viktig at en masserer med sola/klokka. Gjør dette i 5-10 minutter, eller gjerne lenger. Effekten vil komme mens du masserer.... Snuppa mi får nå massasje hver dag og hun synes det er kjempedeilig. Hun er da blid og fornøyd:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå