Gå til innhold

Ferber-metoden...erfaringer ønsket...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, jeg vet det er mange her som har sterke meninger om dette, så dere trenger ikke å gidde å skjelle meg ut...

I går natt prøvde vi metoden på vår 7-mnd gammel gutt for første gang fordi han i det siste plutselig våknet i 22-tiden og bare skrek og skrek i noen timer. Før tok vi ham opp og etter noen timer tok vi ham med i senga vår.

Nå er vi ganske sikre på at han ikke er vondt, så vi fant ut at vi må prøve å få slutt på dette.

Så i går holdt han på i 1,5 t før han endelig sovnet. Men så våknet han igjen flere ganger utover natten (kl.2,4, halv 6 og så hvert kvarter til halv 7). Da var det bare å gi smokken så sovnet han.

Men er det normalt?

Jeg vil gjerne høre hvordan dette har gått for andre som har brukt samme metoden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det.

Frem til han var 1 år og 4 måneder klarte vi riktignok ikke å være konsekvente og det ble aldri skikkelig orden på tingene.

En dag bestemte vi oss og da ble det alvor. Han skrek en del den første kvelden men skjønte fort at vi ikke ville løfte ham opp eller til slutt, snakke med ham (sto bare i dørsprekken og sjekket at alt var fint). Da oppdaget han at han ikke ble premiert for å holde ut å gråte og sluttet pent og stille. Dag 3 sovnet han og har gjort det siden.

Når han er syk prøver han seg litt og da må være strenge et par-tre kvelder og så glir det inn i orden igjen.

Han sov så mye bedre etter at søvnmønsteret ble stabilt - både nettene og dagene -- vil strekt anbefale metoden (hvis du klarer - det er litt tøft).

Håper dere klarer og fortsette det dere gjorde i natt - dere var flinke! - og tror det blir lettere etter hver kveld som går!

Lykke til!

PS! De som maser om at det er så fælt har ikke satt seg inn i hva det er, og jeg synes heller synd på de barna som blir mast og dulla med, og som aldri får lov til å sove ordentlig og lenge ifred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...