Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Fikk satt inn kobberspiral etter fødselen for 20mnd siden og fikk tilbake mensen på ett årsdagen til lillemor... Altså nesten ett år siden, men har ikke regelmessige blødninger enda. Alt fra 6-8uker mellom hver gang sånn ca... Sliter også med endel smerter opptil tre uker før den "endelig" kommer, og lurer på om det er flere som har det sånn? Er det normalt at man kan få uregelmessig mens ved bruk av spiral? Kun hatt p-piller før, men ønsker ikke å bytte tilbake...både pga migrene og at jeg ikke vil tilføre kroppen hormoner. Takker på forhånd for svar:-)
Mirakeljenta08 Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 hei jeg satt inn kobber spiral når gutten her var 6mnd å tok den ut før n uke sidenda orka jeg ikek mer. hatt problem med den siden dag 1. masse blødninger, uregelmmesige blødninger. fikk mensen hver 14dag o bare vondt i hele kroppen. så legen anbefalte meg å ta den ut siden jeg vil bli gravid snart. han trodde jeg ikke tålte den. så satser på å bli gravid. så skjønner deg veldig godt. er ikek bare bare. kan heller ikek gå på ppiller tålte ingen slag. lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg satte inn ca. 3 mnd etter fødsel, fikk tilbake mensen da tassen var 9 mnd (trappet ned amming), og er forsåvidt fornøyd med kobberspiral. Får mensen med ca. 4 ukers mellomrom, minus ett par dager (kommer ca. 2 dager før forventet hver måned). Merker at det først kommer litt blødning, så en dag med kraftig (er ganske slått ut den dagen), så roer det seg. Men det varer ganske lenge, har mensen i ca. 10 dager hver gang - det er litt kjedelig. Men jeg vil ikke tilbake på p-piller, så enn så lenge er dette det beste alternativet for meg føler jeg... Orker ikke noe som trigger hormonene.
lofotmamma Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Hatt kobberspiral siden august- 06 og har ikke hatt uregelmessige blødninger. Har nok litt sterkere menssmerter som kommer tidligere enn før. Blødningene pågår knapt 5 dager.
mamsen&lillegutt Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Ut fra at det ikke finnes andre alternativer for meg, var jeg i grunnen fornøyd med kopperspiral. Litt sterkere blødninger og litt mer smerter enn ellers. Men etter tips fikk jeg heldigvis spiralen satt inn hos gynekolog som sjekket med UL- siden det er veldig viktig å få sjekket at spiralen ligger der den skal etter innsetting. Etter første forsøk trodde gynekologen at det var i orden, men etter en rask titt med UL så han at spiralen langtfra var der den skulle. Gikk bra på andre forsøket, da...Noen anbefaler også kontroll av plasseringa av spiralen etter et par menser etter innsetting. Kanskje lurt å ta en titt på plasseringa? Lykke til : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå