Gå til innhold

Det finnes vel ikke hjelm til små barn? Les: 7 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heh.. Finnes det noen steder?Her har jo sønnen min begynt å krabbe for en stund siden, i de siste to ukene har begynt å reise seg til soffa og bord og.. Og SLÅR SEG HELE TIDEN! Knall og fall hele tiden.. Han glemmer at han må holde seg fast og skaller i bakken, bordet etc..

Blir jo nesten litt bekymra for hodet hans jo! Sikker på at han slår seg 20 ganger per dag! Vet jo at de tåler mye, men hallooo..Han er jo så tidlig i utviklinga si. 2-4 mnd foran andre babyer! Så han får jo lengre tid å slå seg på :P

Vil kjøpe hjelm til han... Hehe :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok bare løpe etter, finnes jo sykkelhjelmer men da kommer ungen i alle fall til å ramle osv siden hodet blir mye større..

Skrevet

Det vurderte vi også til nr 1, han var mye tidligere ute enn han hadde vett til. Jeg fanget den skallen i lufta ganske mange ganger før det gikk galt. Kanskje du skal vurdere å fotfølge ungen litt mer. Det er en kort periode det er snakk om, tross alt. Jo færre slag i hodet, jo bedre.

Og nå kommer det sikkert mange reaksjoner om ikke å overbeskytte barna og pakke dem i bobleplast etc. hehehe.

Jeg mener forresten å ha lest et sted at de har forsket på bruk av hjelm til smårollinger i Sverige. Tror ikke det hadde noen hensikt. Du kan jo sjekke om du finner noe på nettet. Det er kanskje heller ikke bra for nakke og rygg å ha noe tungt på hodet heller.

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg følger jo med så godt jeg kan. Men det skjer jo så fort når det skjer! Kan jo ikke være 10 cm fra han hele dagen heller.. Er jo begrenset hva jeg får med meg..

Men nå er det jo ikke lange perioden dette pågår heller da :-)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Har hørt om folk som bruker pannebånd til barn som detter på hodet ofte.

Skrevet

pannebånd var en mye bedre løsning ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...