Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Hva skjer med meg?? Etter jeg tok ut min hormonspiral for 2 mnd soden så har jeg fått mensen hver 2-3 uke...jeg har sex mye men blir ikke gravid!! Jeg har ett barn fra før av så jeg vet jeg blir fort gravid. Er så deprimert at jeg snart gråter her, hva skjer?? Har jeg blitt steril av spiralen?? Legen min sier at det er umulig men hva faen skal jeg tro da... Hatt sex masse ved EL og det eneste jeg for er mensen hver 2 uker?!! Kan noen please legge dette på skravle for meg:-?:-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Virker ikke som syklusen din har stabilisert seg etter at du tok ut spiralen...hvordan var syklusen din før? Kan hende at du nå har en kort lutefase (altså dager fra EL til mensen) slik at et befrukta egg ikke får tid til å feste seg ordentlig. Nå har det jo bare gått 2 mnd, så jeg ville ikke ha stressa med dette, men sett hvordan syklusen blir. Er det også slik om et par måneder kan du jo gå til lege og be om råd til å få en mer stabil syklus. Det at du blei fort gravid med det første barnet ditt, men ikke nå betyr ikke at du er steril...2 mnd er ikke særlig mye faktisk.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Slapp av! Tviler sterkt på at du er steril! Kroppen din trenger bare tid på å bli seg selv igjen etter hormonspiralen. Av og til kan det ta ett år før ting er tilbake til det normale igjen. Det beste rådet jeg har til deg er å slappe av ett par mnd og ikke tenk så mye på EL og slikt! Vet det kan være vanskelig, men av og til er det det som skal til for at spiren sitter! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg brukte ett år på å bli gravid etter hormonspiralen,det er fordi det er hormoner i den,og ting må stabliseres først likens som med p-piller. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 jeg har alltid hatt stabil syklus, 35 dagers syklus i 9 år, den var stabil også når jeg hadde spiralen inne i de 6 mnd jeg hadde spiralen ! Så dette er liksom ikke normalt! Jeg var hos legen på mandag faktisk, han sa det kunne være at jeg hadde mange egg som hele tiden ble sluppet og at det var vanskelig og blir befruktet kansje? jeg skjønte lite av det han sa..han er ganske lege "tør" i snakket om dere forstår.. Eller kansje jeg er dum:-) neida,hehe. Men jeg blir sååå fortvila 2 venniner av meg er nettopp blitt gravide og de har nettopp sluttet med p-piller..og hun ene brukte 1år på og bli gravid med førstemann..! Jeg har fått mensen hver 14 eller 20 dag nå....den korte syklusen, jeg blir såå fortvilt da siden jeg alltid har hatt lang og stabil syklus. Samboeren min reiser 5 uker vekk med jobben også..så det skal mye til for å klaffe. Jeg er så redd for at jeg ikke kan få flere barn...Jeg mistet en liten gutt for 4 år siden i uke 14...tror jeg har mye redsel inni meg:-( Jenta mi er 12 mnd foresten, og både med henne og gutten ble jeg gravid på 1 pp! HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 andre? tusen takk for svarene jeg allerde har fått...sitter her med angst nå(og mensen)...uff jeg er blitt totalt opphengt i graviditeter...leser og alle som er gravide og om alt mulige tips til og få bli gravid:-(( HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå