Gå til innhold

ang MME--trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg må bruke mme i tillegg ti mm..

kan jeg lage på flasker å ha i kjøleskapet til en dag.??? ca. 3 flasker..

når hun begynner å hyle og vil ha mat tar det for lang tid å koke opp vann og lage og avkjøle det igjen...

det står på pakken at man helst skal lage det før hvert bruk,men kan lagres i kjøleskap.. da har min mann hengt seg opp i at det skal lages til hvert måltid,men det er ikke han om er hjemme med en sulten hylende beby på 5 uker...

hva hadde dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:o)

Ja det kan du trygt gjøre.

Jeg laget for et døgn i gangen og det gikk helt greit. men man bør ikke lage for lengre enn det.

Så det skal dere bare gjøre , sparer dere litt tid:o)

Skrevet

Jeg lager alltid til melken til hvert måltid.

har kokt vann på termos og kokt avkjølt vann i kjøleskapet. På den måten går det greit å blande til riktig temp. på vannet, pulver oppi,rist og melka er klar :o)

Skrevet

Er også noen som har ferdig kokt vann på flasker i kjøleskapet og bare varmer fort opp i mikroen før de putter oppi pulver. Tror det går rimelig kjapt også! Vi lager ikke ferdig melk for et helt døgn ettersom det står på pakken at melken skal lages rett før hvert måltid...

Skrevet

Hei! Det anbefales ikke, og det er egentlig like lett å lage en og en flaske så lenge du har ferdig kokt vann (noe du må ha uansett). Ha ferdig vannet, så varmer du de som du ville gjort med den ferdige melken og så har du i pulveret. Da slipper du å bekymre deg for melkebakterier. Jeg skjønner at du synes det virker som mye jobb, men det er bare en vanesak. Husker jeg også bruke tid på å omstille meg da vesla var så liten, men nå går det på autopilot. Du kan lese mer på flaskeposten.org, der er det mange bra tips :-)

Lykke til!

Skrevet

Nei du skal ikke gjøre det, står på pakken også. Gjør som jentene over her sier og se på flaskeposten.org:) det er ikke tidsbesparende å lage for hele dagen hvis man har flasker med kokt vann klart i kjøleskapet til enhver tid. Målebeger med flere rom er et must. Lykke til!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Uringlass kan fungere som målebeger forresten. Og plages babyen med luft i magen er det kanskje greiere å røre pulveret i vannet enn å riste.

Skrevet

Her koker vi vann hver morgen så vi har hele dagen. Avkjøles og settes i flasker i kjøleskapet. Så blander vi til for hvert måltid. Rører ut pulveret. Emil fikk veldig masse luft og vondt i magen når vi ristet flasken..Ser også på Dr. Browns flaskene at det anbefales ikke å riste for å blande...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...