Manhattan skyline Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har en gutt på ett år og ni mnd som begynte i barnehagen nå i høst. Han har alltid vært utrolig grei å ha med å gjøre, og veldig raus med klemmer og stryk til mennesker rundt ham. Men nå har jeg fått beskjed om at han har bitt et annet barn i barnehagen - såpass at det ble legebesøk. Ikke på grunn av at det var dypt, men pga stivkrampefare og sånn. Jeg fikk jo totalt sjokk. Han har aldri vært i nærheten av biting hjemme. Han prøver seg med å slå noen ganger, men det er ganske tafatte greier, og det er ikke ofte heller. Jeg pleier alltid å ta han i armen og si rolig, men bestemt neeei, ikke slå. du må være god. Dette er også når han tydelig slår "på gøy" når vi leker. Barnehagen sa han hadde hatt bitetendenser tidligere, og at han også noen ganger dytter de mindre barna. Er dette normalt, eller har jeg nå fått en "biter"? Vil jo nødig at han skal bli "gutten som biter" i barnehagen. Det skal sies at han har blitt ganske mye "røffere" i kantene etter han begynte i barnehagen, som i tillegg er ekstremt guttedominert på hans avdeling. Ifølge barnehagen hadde han og det andre barnet kranglet hele dagen før bittet kom. Er det noen som har noe erfaring med dette? Går det fort over? Noen som har råd eller oppmuntring? Er ganske bekymret nå, merker jeg...
tine29 Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Dytter denne litt opp jeg...Har desverre ikke noe råd å komme med til deg, har det på samme måte selv. Min er 14 mnd å biter mye! Har ikke begynt i barnehage ennå. Håper virkelig at bitinga ikke fortsetter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå