Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 god morgen! har noen lyst til å legge ut litt info om hvordan barnet deres legger seg og sover i løpet av natten...? vi har ei jente som har vært en engel når det gjelder soving, egentlig hele tiden. men nå etter at hun fikk ny seng som hun kan gå ut av selv, ble der plutselig myyye værre:) hun legger seg kl sju, og da går det lang tid før hun sover, for da er hun oppe utallige mange ganger!! jeg vet jo at man må være konsekvent, men det er lettere sagt enn gjort noen ganger... det ender som regel med at pappa eller jeg legger oss sammen med henne til hun sovner... og alt fra tre er hun opp igjen, i senga vår. det hadde vært greit om hun sovnet der, men neeeida, da herjer hun der og holder meg våken leeeenge. det går jo utover oss alle, hun blir jo trøtt og sliten hele dagen, og det gjør jeg og;) blir sliten jeg! hehe sånn, nå har jeg iallefall fått det ut:D
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Lillesøster har også fått stor seng, men det går overaskende bra. Legger seg kl 19 og sover til morgen. Storesøster sleit meir med den overgangen, men hu har alltid tulla med søvnen. I begynnelsen stod hu opp fleire ganger kvar kveld, og kunne holde det gående til 22- 23 på kvelden. Var veldig konsekvent med henne, og la henne i senga kvar gang. Vi låg ikkje i senga med henne, men sat i ein stol inne i rommet. Etter kvart flytta me stolen bort til døra, og så ut i gangen. Gjekk eit par veker, og så var det nok å gå inn til henne 1-2 ganger. Grunnen til at hu står opp på natta, kan være at hu rett og slett er overtrøtt. Mine unger sover veldig dårlig om natta, om dei er veldig trøtte. Det vil nok bedre seg om hu klarer å sovne tidligere om kvelden. Håper det ordner seg for dere, om dere bare tar tida til hjelp.
grå :) Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 etter å ha prøvd ut de fleste metoder mens moa var mindre så måtte vi til slutt bare prøve en skrikekur. vi gjorde ritualet, la henne og gikk ut. hun gråt jo og vi gikk inn da vi hørte gråten endra seg fra sint til redd. etter noen dager sov hun greit. etter det så har det stort sett faktisk gått greit. har vært noen runder der hun har vilelt være våken på natta, men da har vi bare bært henne tilbake uten å si stort, ikke slå på lyset osv og latt henne hyle litt (alltid gått inn når vi har hørt det har endra seg til redsel). nå legger hun seg 1930-2000 og sover som oftest helt til morgenen. er inne hvis hun roper, men det er ikke så ofte heldigvis.
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2007 tusen takk for svar:) skrikekur blir jo litt vanskelig når hun bare durer flirende ut i stua da...høh:D nei, jeg håper det går over fort, og at jeg og pappan klarer å være litt strikte...
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 snuppa vår er 2 år og 8 mnd. hun fikk ny stor seng i sommer. vi var veldig spente. men det har gått veldig bra. hun legger seg mellom 19-20 på kvelden. sover stort sett hele natta og til 7-8 på morgenen.
sauefot Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Brukte skrikekuren på tulla når hun var blitt 15 mnd. Når hun ble 2 år fikk hun storseng, men det gikk overraskende bra, selv om jeg var redd for at hun kom til å gå ut av sengen i tide og utide. To kvelder tok det, før hun skjønte at her var det mamma som bestemte. Hihi. Hun sto opp og kom på stua, hun fikk null oppmerksomhet av oss, og jeg tok henne vennlig men bestemt i hånda å gikk i senga med henne, hver eneste gang. Alt jeg gjorde på rommet, var et lett stryk over hodet og sa god natt. Gikk så ut igjen. Fortsatte slik. Tok kanskje 4 timer første kvelden. Andre kvelden myye kortere, og nå sover hun som en stein. Som du sier, konsekvent er tingen. Nå legger hun seg kl 8 og sover til 7-9 om morgenen. Alt ettersom.
mammamamut Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Eldste vår fikk stor seng når hun var 16mnd. Gikk helt fint det. Vi legger henne leser 1-2 bøker synger sier natta og går. Der blir hun hele natten hvis ikke hun blir tørst da å trenger noe å drikke. Nå er hun 2,5 år å har ikke vært noe forandring her. Kan jo kanskje begynne legge henne litt senere? Her legger vi minsten på 1 år klokken 19-1930 og eldste er oppe til 1930-20.00. Hvis vi legger henne 19 tar det en stund før hun sover. Da ligger hun gjerne å leser en bok alene (i mørket ) prater med seg selv og kosebamsen en stund før vi hører det blir stille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå