Gå til innhold

kjenner man at barnet ligger i sete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei med nr to(tettitett) og merker at alle spark kommer nede i magen, i trusa liksom og gjør ganske vondt.

Noen som vet om det kan være et tegn på sete? Har høy stor mage, høyt sf mål men kjenner at sparkene er vesentlig anderledes enn sist gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener jeg kan kjenne at barnet sitter i sete.. mitt første barn satt også i sete og hun sparket nedover bortimot hele svangerskapet..

Denne gangen har jeg vært så heldig å kjenne noen få spark oppover, men snur seg fort inn i "favorittstillingen" igjen.. (21+4 i dag) Har selv stor mage og veldig høyt SF-mål

Skrevet

ja da er det kanskje et tegn for meg og. Hvordan gikk fødselen, eller ble det KS?

Skrevet

vannet gikk 6 uker før temrin, hadde vannavgang i 3 døgn før det ble KS fordi barnet satt i seteleie og det var ingen framgang i fødsel.

Skrevet

Får krysse fingrene for at disse snur seg denne gang.

Vi har ikke så langt mellom terminene.

Lykke til

Skrevet

Min jente nr 2 lå i seteleie. De siste ukene kjent jeg det veldig godt ved at jeg kjente hodet hennes som en liten kule oppe ved ribbebena. Kan ikke huske at jeg kjente akkurat at sparka kom nedover.

Jeg gikk - etter mange tanker og lange overveielser - for vanlig fødsel. Men pga at navlensoren kom i klem, ble det hastekeisersnitt. Hvis det blir sete denne gangen også, velger jeg keisersnitt for sikkerheten til barnet. Men alle legene mine forrige gang anbefalte meg vanlig fødsel, men jeg vet ikke helt jeg, jeg gjør det ikke igjen i hvertfall.

Skrevet

Min første var setelei, og jeg hadde spark nedover. Vi valgte keisersnitt for å få det rolig, hadde kun spinalbedøvelse. Blir det sete igjen blir valget det samme.

Er det noen som vet om det er større risiko for seteleie også med nr. 2 når man alerede har hatt en setefødsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...