Gå til innhold

hun vil plutselig ikke ha grøt lenger....(12 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan det være pga tenner hun spiser generellt dårlig? Hun har ikke gjort det før ved tenner, men virker som fortennene oppe er litt vondere for henne. Spiste bare noen skjeer grøt nå til frokost...men vil drikke vann HELE tiden...til middag spiser hun kanskje et halvt glass og til kvelds da hun vanligvis får grøt, vil hun kanskje ha ti skjeer med grøt. Brødskiva til lunsj går stort sett ned alt sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker hun er matlei jeg.. ville byttet ut grøten med brød, og heller gi det morgen og kveld. Til lunsj kan hun få moset banan e.l. i tillegg til brødskive. Og vanlig middagsmat. Her i huset har begge mine vært såååå lei babymat omtrent ved 1 års alder..

Og at hun vil ha drikke hele tiden kan være forsi hun er sulten..

LYKKE TIL!

Skrevet

Grøtlei?

Humlegutt så stopp til grøten da han var 9 mnd. Ville ha skive og har spist det siden.

Tror neppe at det er tennene som stopper henne, brød er jo hardere en grøt så da ville hun nok ikke spist skiven heller.

Håper at dere finner ut av det :o)

Skrevet

enig med de andre. tipper hun er grøtlei. gi henne litt brød, grønnsaker , pasta elelr noe annet hun liker du.

Skrevet

Elias holder på å få sine to første tenner, og vi sliter skikkelig med å få i han mat, klarer å lure i han en halv porsjon med grøt,og det er mye styr før han vil ta flaska og, middagsglasset går som regel greit.

Men når storesøstra var liten så gikk hun lei grøt, hun begynte med brødskive når hun var 8 mnd og da nektet hun å spise grøt, prøvde innimellom,men det nyttet ikke, så hun spiste ikke det igjen før hun var 12 mnd, da kjøpte jeg den 12 mnd`s grøten med corn flakes(vet ikke om den finnes lenger) den likte hun,men bare i ett par uker da var hun lei den og...Så mulig snuppa di foretrekker brød foran grøt da.

Skrevet

Kan jo være at hun er grøtlei, men hun blir så rar i magen av for mye brød, så det har vært begrenset til en gang pr dag egentlig. Her om dagen fikk hun kokt broccoli og gulrot, og det var jo en suksess. Spiste 3-4 broccolibuketter og en halv gulrot. Men hun må jo liksom ha noe mer enn bare grønnsaker da...

Tenkte kanskje jeg skulle prøve velling på flaske. Hun elsker jo varm melk (morsmelk/mme) på flaske, så hun kan jo få litt av det da. Det viktigste er jo at hun får i seg noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...