Gå til innhold

Hva med litt takhøyde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye snakk om:

Man må ikke være skinnhellig, eller moralist. Og for all del, man skal ikke tro man er bedre enn noen. Og ikke ha en overbevisning, for den passer ikke alle i alle sammenhenger, eller i alles livssituasjon.

Og så blir man sinna for ditt og rasende for datt. Og du verden for noen idioter som er her inne. Og måtte det gå barna deres dårlig i livet bare fordi de skriver noe jeg er uenig i. Samfunnskritikk er helt ut. For man må gjøre som flertallet og ikke tenke selv, og helst ikke stille spørsmål ved flertallets sannheter.

Og litterære grep som sarkasme og spissformuleringer er helt uakseptabelt. Men å tømme "søpla" si, helt uten filter. Det er greit.

Har vi ikke litt for mange regler her inne - kan vi heve taket litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må skrive en skriftelig søknad på det til "ledelsen" gitt..

Helst med blåkopi og underskrift av 3 vitner...

Hilsen ei som gjør ting på SIN måte og ikke følger strømmen her inne

Skrevet

Ser du ikke har fått mange svar her, og det er helt typisk når det for en gangs skyld kommer et fornuftig innlegg. Jeg er forøvrig helt enig med deg! :-)

Men her er det så mange moralister på hvert sitt felt, at jeg tror det blir vanskelig.

De som feks sier jeg er dømmende fordi jeg er imot fulltidsplasser i bhg, dømmer nestemann som av en eller annen grunn ikke har bakovervendt bilstol. Men da er det selvfølgelig ikke "dømming".

Jeg synes det er kjempemorsomt med en skikkelig debatt, der det kommer ulike syn på saker og ting. Men det sklir som regel alltid ut, med personangrep og barnsligheter. Og det er som regel de som ikke takler at andre har et annet syn enn dem selv som blir "ufine" - men dessverre tror jeg ikke de ser det selv...

Skrevet

Har du en overbevisning er det bare å kjøre på, og så får du høre det tilbake om noen er uenige og så må du vurdere om du gidder å la protestene gå inn på deg.

Moderatorene her håndhever enorm takhøyde (ja, jeg kan godt si "med mindre du heter Dr Yppert, så sparer vi oss den diskusjonen), og alle de andre har vel ingenting å si om man faktisk mener at ens egen oppfatning er riktig selv om noen på internettet sier "meningen din er skikkelig teit, ass" ...

Sarkasmen min har klart seg aldeles utmerket her i lange tider nå, og i grunn moraliseringen også. Det kan tenkes det er fordi jeg gir en god dag i hvorvidt Linda fra Tveita som kaller seg nusseliten31 ellerno' på et webforum sier at jeg er ufølsom, slem eller generaliserende (i den grad hun kan stave ordet) på et webforum.

;-)

Skrevet

Men seriøst Pila - vi har diskutert litt her inne, og synes du oppfører deg veldig "fint". ;-) Føler du at jeg er "ufin"?

Skrevet

Nei, du er ikke spesielt ufin. Jeg er stort sett grunnleggende uenig med deg i det meste, men du er en av de forholdsvis få her som helt konsekvent debatterer sak og argumenter, ikke følelser og personer. Du minner litt om Janne Haaland Matlary. =P

Jeg oppfører meg nok også forholdsvis anstendig her, med mindre man anser det som ondskapsfullt å benytte sarkasme overfor folk som ikke ser at man gjør det. Det kan jeg i så fall leve med.

Skrevet

Det var godt å høre! :-) Ja, vi er uenig i det meste som blir diskutert her inne, men jeg synes det er morsomt å diskutere med deg. Helt greit å være uenige, vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...