Gå til innhold

Mattips til middagsgjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten det typiske taco, lasagne, pizza ol.

Vil ha en ordentlig middag - kanskje noe jeg ikke har testet ut før?

Noen som har noen brilijante ideèr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stroganoff er enkelt å lage. Med ris, en god salat og et skikkelig godt steinbakt brød:o)

Skrevet

*finnbiff

*biff & pasta (har en nyyydelig oppskrift)

*marinert indrefilet med bacon rundt

*fisk og blåskjell bakt i folie

*spanske kjøttboller

*hjemmelagde burgere

*falafel

send pm hvis du vil ha oppskrifter :o)

Skrevet

Vi var bedt på lammesteik forrige lørdag hos gode venner, mmmm.....det var skikkelig snadder!! Helstekt indrefilet er også veldig godt. :o)

Skrevet

helstekt indrefilet av svin er kjempegodt, og ikke vanskelig å lage.

jeg pleier å marinere den litt (toro allround marinade ferdigkjøpt i butikken), steiker den i steikepanna.. den skal snus ganske ofte for å steike rundt hele.

server med fløtegratinerte poteter, en god salat og rødvinssaus eller bernaisesaus.

dessert om du skal ha det: i med peanøtter og nonstop på =)

Skrevet

Sender deg en PM ang. oppskriften på biff og pasta.. Det er alltid gøy å teste ut nye oppskrifter ! - Takk :-)

Fårikål er noe av det beste jeg vet, men tilgjengjeld har jeg laget fårikål tre søndager på rad. Det hadde vært et veldig godt alternativ.. da !

Takk for oppskriftene Ms. Newbaby - skal sjekke de ut jeg!

Skrevet

Vi skal ha familien på middag i morgen. Da får de helstekt indrefilet av okse. Hadde det tilfeldig i fryseren, så det passet perfekt, iom at vi ikke får spist så mye alene.. Sliter litt med tilbehøret, moren min sa hun gjerne vil ha bakt potet, men er redd det blir litt kjedelig. Hmm.

Skrevet

Stroganoff har jeg aldri laget før. Det er biff - det har jeg fått med meg. Hvordan tilbreder man den? Eller fåes det kjøpt ferdig - kun til og stekes?.. Har styrt litt unna biff, da jeg aldri synes jeg har vært noe heldig de gangene jeg har laget det..

Skrevet

Porsjoner 4 stk

Ingredienser

800 g biffkjøtt i strimler

1 stk. hakket løk

2 ss smør til bruning

1 ts salt

½ ts pepper

2 ss tomatpuré

100 g frisk sjampinjong

1 dl kjøttkraft eller kraft fra utvanningen av stekepannen.

2 dl seterrømme

4 ss lettrømme

Slik gjør du:

1. Skjær kjøttet i store strimler, (0,5 x 6 cm). Brun kjøtt og hakket løk i smør.

2. Legg kjøttet over gryte og tilsett salt og pepper. Tilsett tomatpuré. Skjær sjampinjong i skiver og ha denne over i gryten. Tilsett kraft og rømme og la retten koke noen minutter. Jeg koker den alltid lenger enn set som står, da er jeg sikker på at kjøttet er mørt og godt.

Server med ris eller potetmos + salat og brød.

Yammi.

(Tror jeg skal ha det i kveld også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...