Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 er så lei av å være sliten, sinna og gråte for ingen ting. Før jeg fikk barn var jeg en person med et balansert humør.. nå kan jeg eksplodere eller gi opp av den minste ting. Jeg synes alt er håpløst, og er sliten dagen lang.. nesten redd jeg har en fødselsdepresjon, så i dag tok jeg affere. bestilte meg en time.. synes det virker litt skremmende da jeg aldri har vært hos psykolog tidligere, og mannen min synes jeg overreagerer en smule.. Legger ikke så mye i det, men synes det skal bli deilig å prate med en proff, og høre hva hun tror.. kanksje få noe tips om hva jeg kan jobbe med selv. Noen med erfaring??
mamma og my Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Klokt valg. Psykologen vil spørre endel om hvordan du har det, om vanskene du opplever og hvordan livet ditt ellers ser ut. ulike psykologer har ulike innfallsvinkler, men felles er vel at de vil prøve å utrede vanskene dine, og gi behandlig etter det. Dersom du har en fødselsdepresjon kan det være nyttig med samtaler, men også avlastning. Tror du vil oppleve det positivt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Bra valg. Flink du er:-) Jeg går også til psykolog.:-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Som de andre sier...bra valg!:-) Selv ba jeg også om hjelp da jeg merka at jeg hadde forandra meg på en negativ måte (det var ikke i forbindelse med fødsel da)...dessverre var jeg uheldig med hjelpeapparatet og henvisningene, så det tok lang tid før jeg fikk ordentlig hjelp. Nå har jeg heldigvis fått den riktige personen å snakke med, og jeg har godt utbytte av den behandlinga. Håper du får en god behandler som kan gjøre hverdagen din lettere...lykke til!:-)
Søskendrøm<3 Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Det er lurt av deg, hvis du føler det. Har gått ditt selv, og det hjalp veldig. Det tok lang tid før jeg dro, tenkte liksom at JEG trenger ikke det, men har aldri angret! Jeg mener at alle burde dra til psykolog en eller annen gang. Da er det lettere å se hvor enn står hen i livet :-)
MathildeC Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg gikk ogsaa til psykolog etter fodselen. Var der bare 3 ganger men det var en kjempehjelp. Kunne si alt det jeg ikke turde si til mine kjaere, og faa et annet perspektiv paa det. Anbefales paa det varmeste. Selvfolgelig maa du "klikke" med psykologen, saa det er alltids mulig at du maa skifte en gang for aa finne en du liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå