72moddelen og tulla Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Søstra mi fikk baby her forleden og jammen stakk hun av med navnet jeg har valgt hvis det ble jente. Hun har valgt Linnea Elvira og Elvira skulle vi ha etter svigemor hvis knotten blir ei jente. Hva gjør jeg, er ganske så forbannet. Nesten lyst til å kalle ungen Elvira Linnea jeg av bare pur F, men synes egentlig ikke Linnea er så fint. Noen gode råd?
Galskapens overhode Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Velg deg et navn og hold det HEMMELIG.. Min søster har fått 1 gutt og 1 jente på 1,5 år.. Og begge gangene tok de navn jeg likte kjempegodt.. Sist gang, 8 mndr siden, ringte hn og beklaget seg.. Jeg lurte på hvorfor.. HUn sa.. vå må nok bare ta navnet ditt denne gangen også.. Ble litt perpleks..
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Jegt hadde gått for det navnet jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Hadde ikke brydd meg om hva andre har valgt. Hadde heller ikke brydd meg om hva søstra mi hadde sagt. Synes du skal velge Elvira til jenta di jeg ) Fint navn!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Det er jo ekstremt dårlig gjort da! Kall ungen din Elvira, så blir niesen din "tvunget" til å bruke bare Linnea.
roannima Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Hadde komme til å brukt elvira navnet likevel jeg . . . . Og konsekvent kalt datter'a til Søstra di bare for linnea. . . . Si du syns det er så tungvindt å si hele navnet hennes . . . Hehe. . . Noe som forsåvidt og er samti . . . Linnea er nydelig navn,elvira likeså :)men syns ikke de passer sammen. . .men det er nå meg . . . katt'a mi het forest'n elvira. . . . . . .
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er enig - kall barnet elvira - det er nydelig navn - så blir hun "tvuget" til å bruke linnea på sin. Alle andre i felles familie vil nok også kalle hennes linnea, og din elvira. Jeg hadde gjort det - def.!
mamma_i_08! Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 En grunn til at jeg holder mine "topp 5" navn hemmelige. Jeg er vanskelig på navn og hadde blitt satt ut dersom noen jeg kjente brukte samme navn som meg. Og iallefall hvis dette var ei søster!! Jeg hadde nok blitt ganske så irritert. Dersom det ikke plager deg ville jeg brukt Elvira. Men er du lik meg er det navnet nå ødelagt. Lykke til i såfall med å finne et nytt navn som du liker like godt!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 nevøen til min kjære samboer heter mathias alexander men vi skal kalle lillegutten for alexander uansett.. men nevøen blir bare kalt mathias så synes det går greit da..
OhMyGod!!! Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 søstera mi gjorde akkurat det samme. så her kommer ikke de til å få vite noe navn ennå. men nå er ikke hu gravid denne gangen da, å det er bra, hehe
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Bruk Elvira du ... veldig stor sjanse for at de kommer til å bruke Linnea til daglig allikevel ...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Visste søstra di at du hadde valgt det navnet da??? Hvis ikke kan du jo ikke beskylde henne for å stjele... Ingen som er tankelesere heller da!!! Men hvis hun faktisk visste det, syns jeg det er dårlig gjort av henne
72moddelen og tulla Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2007 Hun visste navnet, er så irritert at jeg ikke vet forran eller bak - KNURRR
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #13 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er enig i flere andre her som sier du skal kalle jenta Elvira likevel. Gjør det! Skal du liksom velge noe som er nest best for deg da bare fordi søstera di er så kjip? Nei, blås i hu. Jeg har sagt det samme hele tiden her. Vi har Emma som vårt føstevalg og har hatt det helt siden vi fikk vår Christian for over 5 år siden. Jeg har alltid sagt at hvis vi får ei jente skal hun hete Emma. Og det blir Emma uansett om noen andre velger det før vi får jenta vår. Jeg blåser i det jeg altså, tar ikke nest best navn fordi noen andre absolutt må ta det navnet.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #14 Skrevet 20. oktober 2007 Linnea Elvira er jo tungt å si, tviler på at de kommer til å bruke begge hele tiden. Men det kan jo hende at du aldri får noen jente, da er det jo kjekt at noen har det fine navnet.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har valgt oss ganske sjeldne navn vi.. og jeg og søstra mi har diskutert dette med navn før, jeg vet hvilke navn hun vil bruke, og for meg er det helt greitt, for jeg kommer ikke til å bruke dem likevel..Nå får jeg før søsteren min da, men hvis det skulle dukke opp at vi tenker på de samme navna, tror jeg vi kommer til å diskutere hvordan vi løser det.. Er jo ikke vits å begynne å krangle over navn, vi er da tross alt voksne..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg synes du skal si til henne at du synes det var dårlig gjort, så kan hun forsøke og "gjøre opp" ved å hjelpe deg å finne et annet navn. Synes vesla til søsteren din skal få ha navnet sitt i fred, er jo tross alt ikke hennes skyld at mammaen hennes "stjal navnet" fra deg!! Og dere finner garantert et nytt perfekt navn til den lille i magen! Og som noen sier her, så er det jo ikke sikkert du får en jente! Kan jo bli morsomt å fortelle barna historien rundt navnene dems når de blir eldre.. Men jeg skjønner utrolig godt at du er skuffet og sur! Det hadde jeg vært også.. Men om hun så datteren sin og synes hun var en perfekt liten Elvira, unner du ikke henne og få bruke navnet??
Supertea Skrevet 22. oktober 2007 #17 Skrevet 22. oktober 2007 Blir helt lamslått jeg... Søsteren min har heldigvis fantasi nok til å klare å finne på sine helt egne babynavn. Om hun hadde 'tatt' mitt så tror jeg faktisk jeg ikke hadde snakket med henne mer. Men den situasjonen er så fjern for oss at det er helt utenkelig. Ikke har vi samme smak, og hadde vi hatt det har vi såpass respekt for hverandre at vi lar hverandres navnevalg være i fred. Helt utrolig at folk kan oppføre seg sånn mot hverandre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 Hvor gammel er ungen hennes da? hadde søren meg sagt at du visste at jeg skulle bruke det navnet,så hun burde jo finne et annent navn.. Men hvertfall si til hun at det var utrolig dårlig gjordt..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 nei fy søren, så dårlig gjort. jeg hadde blitt så innmari forbannet! hvis det ikke plager deg at de blir å ha samme navn, så synes jeg du skal velge det navne uansett. fy søren... GRR... kjenner JEG blir sint
Emmilo Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 1) broren min gjorde det samme. Tok Evelina som er et familinavn som jeg altid sagt at "hvis jeg noen gang får en datter så...." Nå fikk han en jente før meg og da broreb heter Linus og svigerinnen Eeva syntes de at Evelina var en fin kombi av deres navn. SUUUUUR blev jeg. Men jeg har fortsatt ikke fått noen jente, bare gutt. Så hva gjør man? 2) det ser ut som det er en jente for meg denne gangen og min kjære vil veldig gjerne at hun skal hete Elvira, men etter denne diskusjonen føler jeg det litt oppbrukt! 3) hold nanvne for deg selv, jeg gidder ikke at noen stjeler våre idéer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå