Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 hvordan skal jeg bli en god husmor?? holde det ryddig og pent, trille med babyen hver dag, lage middag til min kjære...vaske klær... være sosial med babyen ... hvordan? jeg vet det skal være mulig på ett vis. så langt har jeg kommet: triller tur med babyen hver dag, er sosial med babyen, passer på henne og alt det, men så var det huset da... klesvasken er fjellhøy før jeg begynner... det blir alltid ganske rotete før jeg rydder, og middag lager vi annen hver gang jeg og typen... jeg får sånne kikk der jeg gjør leiligheten strøken, men det er liksom ikke hver dag... jeg vil jeg vil men jeg får det ikke til... hvordan får dere det til? hvor henter dere motivasjonen fra? er foresten bare 2 mnd. siden jeg ble husmor da, så jeg er fersk;)
ceso Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 hei du!! husmor har jeg vært tilogfra i 5 år nå, oxo med jobb og skole vedsiden og jeg kan si det at selvom jeg går hjemme med baby og lixom skal være sosial med henne, med familie (har oxo et barn på snart 5), venner, middag, klesvask osv går det ikke så bra som da min mamma var husmor. snakket med henne om dette og lurte på om hvordan hun fikk det til så bra, mens med meg så strekker ikke dagene til!! hun fortalte meg at hun hadde relativt lite med nattesøvn da, hvor hun holdt på til ca 1 på natten før hun la seg og sto opp igjen 5.30 for å fortsette før vi sto opp... er det verdt det??? ikke for meg... det eneste jeg prioriterer sånn vedsiden av barna mine av husmorleker, er klesvask (for det setter lukt) og middagen... resten tar vi i helgen... hehe... hvis vi gidder... sånn har ihvertfall vi gjort det.
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Hehe, tja si det?! Et tips er å ta med babyen på det du driver med; Spenn på bæresele/meitai/sjal eller ta med i vippestolen, så kan h*n se på mens du setter i gang vasken, eller henger opp klær, eller vasker gulv, lager middag osv... Motivasjon har jeg ikke halvparten av tida en gang, men jeg liker å ha det ryddig rundt meg. Vasker bare 1 gang i uka, så rent er det ikke her hele tiden Men folk må gjøre det som passer for seg! Og siden du er så fersk husmor så blir du helt sikkert bedre etterhvert!!!
Yrha Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Du har jo bare holdt på i to måneder, så gi deg selv litt mer tid før du gir opp karrieren Jeg tar ikke et skippertak og vasker og støvsuger hele huset på en dag. Jeg blir psykisk sliten av tanken, og da blir det sjelden gjort. Støvsugeren står i gangen klar til bruk, og ofte støvsuger jeg bare et rom per dag. Bedre enn ingenting! Også har vi fått laget verdens største TV-benk hos en kjøkkenfabrikk, sånn at alt av cd-er, dvd-er, bøker og rot er bak skapdører og ikke støver ned. Ellers har vi kurver over alt, for å legge ting oppi, og puffer fra Ikea som baby-lekene oppbevares i. Jeg er så glad at jeg får være hjemme med babyen, og det gir meg mye glede i det å være husmor. Har venninner i England som MÅ tilbake på jobb 3-6 mnd etter fødsel fordi de ikke får lengre perm., og føler meg heldig da.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Det trenger ikke være så kjemperent, det viktigste er at du selv finner en balanse du trives med, og ikke sliter deg helt ut. Det er en skikkelig overgang å få barn, det er ihvertfall sikkert, dagene flyr. Men et tips fra meg hvis du ønsker å gjøre mer husarbeid, er å trille tur annenhver dag istedenfor hver dag. Men hvis du liker å trille bedre enn å gjøre husarbeid så gjør det istedet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå