Gå til innhold

Har nettopp funnet ut at jeg er lesbisk... (Ikke krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen legge dette ut på skravle for meg?

Er 24 år og har nettopp innsett at jeg er lesbisk...eller, er bifil men tiltrekkes mest av jenter. men hva skal jeg gjøre nå? skal jeg være åpen om det eller skal jeg overse det for barnas skyld? har to gutter på 4 og 2 år. er ikke sammen med barnefaren, vi gjorde det slutt fordi jeg ikke hadde de rette følelsene. Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg kan ikke legge det ut på skravle.

Men jeg kan anbefale deg å ikke "overse" det om du faktisk mener du heretter utelukkende/hovedsaklig kommer til å forelske deg i kvinner. Det vil neppe gjøre deg lykkelig i lengden, og de fleste barn har mindre godt av ulykkelige mødre enn av lykkelige mødre.

Jeg har ennå til gode å møte unger som ikke tåler at foreldrene er homo, og jeg kjenner forholdsvis mange unger med homoforeldre. En fireåring og en toåring er uansett for små til å ha utviklet de helt store fordommene, selv om de vanlige antipatiene til at forelder 1 evt får en annen kjæreste enn forelder 2 sikkert kan slå ut uavhengig av eventuell ny kjærestes kjønn.

Skrevet

Så fint at du har innrømmet det ovenfor deg selv. Det er første steg vet du. Gi deg selv litt tid du, så kommer resten av seg selv. Har du noen du kan betro deg til og som kan være sterk for deg en liten stund?

Ta det i ditt eget tempo og gjør hva du føler deg komfortabel med.

Når barna angår så vil du nok innse selv at dine barn er tjent med en mor som får lov til å elske - den hun vil.

Jeg er temmelig sikker på at barna dine ville ha sagt det samme også.

Du skal se det går bra, med litt tålmodighet:-)

Tanker må modne seg og bearbeides.. vet du.

Etter en stund har jeg kommet dit hvor jeg ikke bryr meg om hva andre måtte synes om meg. Eller hvem jeg er sammen med. Jeg tillater meg selv i like stor grad som alle andre - å vise min kjærlighet til den jeg elsker og holder av.

Datteren min (3 1/2) ser ut til å ta det hele med knusende ro. For henne er det naturlig at mamma har damekjæreste. Jeg la heller ikke så stor vekt på dèt.. Kjærligheten er ikke øremerket mann og kvinne, men for de som vil bli elsket - og elske..

Lykke til videre - på vei ut av skapet! :-)

Skrevet

takk for fine svar!

har en venninne som er lesbisk. og har betrodd meg til henne siden hun jo har vært i situasjonen selv. hun sier som dere at barna mine har bedre av en mamma som har det bra enn en mamma som er "normal" (utifra det mange mener er normalt da) men sjuler følelsene sine.

Den det blir verst for tror jeg er barnefar. tror ikke han blir sint eller noe, vi har et veldig godt forhold og er bestevenner, men tror han kommer til å bli litt såret siden vi tross alt var sammen i flere år. men jeg hadde jo følelser for han, bare ikke de rette følelsene...

Dere som er lesbiske, hvordan har dere fått kontakt med likesinnede? skulle gjerne likt å finne et sted med andre "som meg" som jeg kunne snakket litt ut med, noen som forstår hvordan jeg har det. Og det å finne seg kjæreste er jo heller ikke akkurat enkelt. har bare hun venninnen min som jeg kjenner som er lesbisk. Har blitt presentert for noen homofile venner av henne igjen, men det er alt.

Er selvfølgelig veldig fornøyd med mine heterofile venner, men hvis jeg skal finne meg en partner blir jo det litt vanskelig i det heterofile miljøet jeg er i :o)

HI

Skrevet

Likesinnede møter jeg i hvert fall ikke på bakgrunn av felles legning. =P

(Sorry, jeg er bare så gretten på det ordet).

Homoer møter man overalt, men om du vil effektivisere det hele kan gaysir.no, roterommet.no, blikk.no og slikt være informative nettsteder dersom du bor i gokk. Gaysir er Norges ubestridt største homonettsted, og selv om det domineres litt av verdens dummeste debattforum og mange mannerompebilder er der en hel del trivelige folk.

Dersom du bor i mer sentrale strøk har du jo litt flere alternativer. I Oslo har du utesteder som Elsker og Naken, i Bergen tror jeg kanskje gamle Fincken levert fortsatt, i Trondheim har man Metro (?) og til en viss grad 3B, og så er der noen kafeer med litt skeiv profil i Tønsberg (?), Porsgrunn og Tromsø tror jeg. Muligens Hamar også.

Videre har man LLH - landsforeningen for lesbisk og homofil frigjøring (høh...), www.llh.no, som er representert i de fleste fylker. I Oslo har LLH flere undergrupper som henvender seg til f.eks homofile med barn, såkalte late bloomers - altså sånne som deg osv.

Det enkleste vil vel sikkert være å henge jævlig mye med omgangskretsen til hun venninna di. ;-)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...