-Hengebuksvinet- Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg blir provosert bare av tanken, spesielt når man har stiftet familie. Av de parene vi kjenner som er godt etablerte, er det bare to par som ikke har like eierandeler i hus og eiendom. Det ene paret flyttet inn i nytt hus, for et par år siden. Mannen eier i tilegg et annet hus (som ligger sentralt), og har nærmere 20 000 i leieinntekter på dette huset. Han har også ny, dyr bil og kjøpte båt på vårparten. Dama har en gammel bil, som kanskje er verdt 15 000. Hun tjener i hvertfall over 300 000, om ikke mer, og har en særkullsssønn. Sjokket ble derfor stort i omgangskretsen, da det kom frem at hun måtte betale husleie til samboeren. De har riktignok ikke fellesbarn, men har vært sammen en årrekke. Og da blir det jo rart at hun bare betaler løpende utgifter, og ved et ev brudd ikke sitter igjen med nåla i veggen. Spesielt når de planla huskjøpet og flyttet inn samtidig. Og jeg blir ihvertfall provosert bare av ordet HUSLEIE. Det andre paret har ikke barn, men har fortalt at de er prøvere. Har bodd sammen en årrekke, men da bare leigt. For et halvt år siden fortalte de at de hadde kjøpt hus, noe de hadde snakket om lenge. Men også her er det mannen som står oppført som eneeier. Jeg får litt inntrykket av at folk som har strengt adskilt økonomi ikke satser fullt og helt på forholdet. At de helgarderer litt i forhold til et ev brudd. Og synes kjempesynd på disse damene som ikke sikrer seg, og som da står på bar bakke om de blir alene. Og det er jo ikke alltid enkelt, spesielt ikke om man har barn.
mayaya Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Har ingen formening om det er vanlig eller ikke, men vet iallefall at jeg ikke hadde gjort det på denne måten.
Anne-B. Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Har hørt om et par stykker som har gjort det, men da har det i mine øyne vært snakk om forhold hvor ene parten har utnytta den andre. Å betale husleie i ordenes rette forstand til samboer, syns jeg høres merkelig ut. Her er det jeg som betaler leia, fordi leiligheta står på meg, om samboeren min hadde dobbelt så mye penger inn på konto i mnd enn meg, så hadde jeg ikke syntes det var rart om han månedlig overførte halvparten av det husleia er til meg. Men hadde egentlig ikke sett på det som husleie, men at vi delte den utgiften. Dessuten, så vet du jo ikke hvilke avtaler disse parene har, eller hva de legger i det, så litt vanskelig å kunne si noe om det da, syns jeg.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Her betaler vi likt og eier like mye av huset..
miapia Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Har i det siste hørt om flere som har brent seg på dette, nå sitter de der alene uten noe av verdi, siden lønna bare gikk til løpende utgifter... Mannen har derimot tjent grovt på boligens prisstigning.
yasmina Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Her betaler mannen absolutt alt, men vi eier alt likt. ( jeg har ingen inntekt )
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Min søster bet husleie til sin sambo i begynnelsen da dem flyttet sammen, for han eide leilighet - og hun hadde ikke råd til å kjøpe seg inn. Hun ville være med å bet, for hun tenkte på at ting kunne gå galt i fremtiden, så hvorfor bare bet mat utgifter og ikke få noe igjen av det - skulle det bli slutt.. Så hun bet husleie som han brukte til å bet lånet på leiligheten. Hun bet 35-40% av lånet, sånn at når dem solgte og kjøpte huset dem bor i nå, hadde hun vært med å bet litt - sånn at huset er hennes og..
Carnivale Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Eh nei, jeg har aldri hørt om samboere som betaler husleie til hverandre før jeg begynte å lese her inne jeg.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 søstra mi gjorde det da hun flyttet inn til samboeren sin, men det var fordi hun ikke hadde råd til å betalle seg inn i leiligheta hans og for at de skulle bli litt gjevnt fordelt, nå skal de kjøpe seg hus sammen som står i begge sitt navn. Jeg har aldri betalt leie til sambo fordi vi sto begge som eiere på det forje huset, jeg sto som hovedlånetaker der og blir det på det nye også, vi eier like mye hver men fordi jeg kjenner bedre banken vi har lånet så skulle jeg stå som hovedlånetaker. Men jeg skjønner ikke hvorfor enn skal betalle på noe som enn aldri kommer til å eie, så jeg synnest det er dårlig at enn må betalle husleie for så å tape alle de pengene ved samlivslutt mens den som da eier huset har fått betalt ekstra på det fordi enn har hatt en samboer/kone som har hjelpt han å betalle ned huset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå