linneha Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Babyen min på 8 mnd reiser seg opp langs sofan og går langs den. Det er jo like belastende som en gåstol, eller? Skal man isåfall nekte/begrense babyen å gjøre det? Hun er helt vill, skal klatre på alt. Henger på sofan, og blir sint hvis jeg er så slem at jeg tar henne vekk, hehe:) Begynner å lure på om det kanskje er uheldig for henne, hun er jo ennå litt vaklende, sikkert ikke så sterk ennå.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 I en gåstol styrer ikke barnet belasningen i samme grad som når det får øve på egen hånd.Så at barnet reiser seg opp langs bord/sofa er ikke skadelig,de styrer det selv.
linneha Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 ok, takk for svar, har lurt litt på om hun var sterk nok til strabasene hun legger ut på...viljen er av og til litt sterkere enn kroppen.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Det er utrolig hva disse små kroppene klarer,ja ;-) Vesla her klatret opp på ting før hun kunne gå...
Mrs. Bouquet Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Så lenge hun gjør det selv er det musklene som får jobbe, og ikke ett eller annet ledd som får lide fordi musklene ikke er sterke nok fordi man "tvinger" barnet i en uheldig stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå