Gå til innhold

Jeg får ikke puste

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det er nok helt sikkert angst og alt det der, men om noen andre har erfaring med fanskapen: hva hjelper? Sammensnørt kvelningsfølelse i dagevis nå og vet kanskje hvorfor, men hvordan leve med det - øvelser som "gir luft"? Ikke si "stress ned", da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnebesøk på landet, langt fra mann og barn og hus, og vasking og ting man må?

Skrevet

Sånt hjelper, men trenger parallelt univers for å få det til. Kanskje grave ut yoga-cd...

Skrevet

Gå en lang tur, hver dag. Ut i naturen og bort fra folk om du har sjansen.

Hjelper for meg i alle fall.

Skrevet

Du trenger å få kontroll over pusten og kroppen, følelsen av ikke å få nok oksygen kommer av forknytt kropp.

Da er avslapningsteknikker veldig effektive.

Legg deg flatt, ta for deg alle kroppsdelene etter tur, stram musklene og la de så bli helt slappe. La hele kroppen bli tung mot underlaget.

Flytt så fokuset over på pusten din, den skal være dyp og kontrollert. Kjenn at pusten går dypt ned i magen, tell rolig til 5 for hver inn og ut pust. Pust inn til 3, ha en pause til 5, pust rolig ut (tøm lungene helt) til 3 og ha pause til 5. Inn gjennom nesen, ut gjennom munnen, lag gjerne en ssh lyd når du puster ut.

Det kan også hjelpe å å for deg pusten, inn høyre nesebor og ut venstre nesebor. Hver 15-20 bytter du, inn venstre og ut høyre.

Håper du kan dra nytte av dette, det har vært til god hjelp for meg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...