Gå til innhold

Bilstol: Hvor lenge holder den første?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel sånn at den første bilstolen normalt er beregnet fra 0-13kg, men jeg ser jo nå på min 2mnd gamle gutt at den ALDRI kommer til å holde til han er 13kg... Neste str bilstol er vel fra 9 kg, men vet ikke om han kommer til å vokse ut av den første bilstolen før han når den vekten. Når byttet dere bilstol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta var litt over året da vi kjøpte stol nr. 2.

Skrevet

Hvilken stol hadde dere først da? Og hvilken byttet dere til? Trenger noen tips! Er jo snart jul, så kan jo ønske oss en til jul f.eks;) Hehe...

Skrevet

Dette lurer jeg også på, hvor lange var de når dere bytta da? Vår gutt er 72 cm og snart 9 kg. Er litt i grenseland nå føler jeg.

Skrevet

mathias er 9 mnd + 1 uke.. 8,6 kg og 71 lang. vi bruker fortsatt maxi cosi babystolen.. Bytter vel om et par mnd kanskje, syns han sitter bra enda i den . ;)

Skrevet

vi hadde römer britak med isofiks, og han brukte den ti han var 10 mnd. vi bytet til den neste britax setet til isofiks festet.

Skrevet

Hedda er 8 måneder, 8kg og 70 cm. Ho sitter i AktaGraco LogicoS, og har fortsatt veldig god plass! Ho kommer til å få ny bilstol til jul fra mormor og morfar, da er ho 10 1/2 måneder. Men jeg tviler på at vi kommer til å bytte med èn gang...

Skrevet

Vi hadde Akta Graco m base 0-13 kg til å begynne da.. Da han ble 7 mnd måtte vi bytte. Kjøpte Britax! Husker ikke hvor mange kilo den går til..

Mini var 75 cm og 9500 gram da vi bytta forresten.

Skrevet

Takker for mange fine svar og tips:)

Skrevet

Vi hadde Maxi cosi cabrio 0-13 kilo til snuppa. bytett ikke før hun var

15 mnd. da hadde hun nådd 9 kilosgrensa og var ca 78-80 lang. Gjennomsnitt lang i forhold til skjema op helsestasjonen.

Skrevet

jeg skjønner det ikke...

har akta graco logico s, og lillejenta på 4,5 mnd(som ikke er så lita lengre...) får nesten ikke plass i stolen! på 3.mnd kontrollen var hun 7120 g og 61 cm, altså ganske kraftig. Aner ikke hva hun er nå, men over 8 kg iallefall. Har hun en tykk fleecedress på, er det bare akurat at selene går igjen. Synes også det blir litt trangt over skuldrene med så tykk dress på, men lengda er det enda en god del å gå på. Er minusgrader her, så varme klær er et must,

Så i dag byttet vi ut stolen med en besafe IZi combi, den går fra 0-18 kg, og har god hvilestilling, så hun ikke sitter så mye rett oppogned.

Er godt fornøyd med den stolen:)

Skrevet

hmmm snuppa mi er og ca 8 kg, men setet funker helt fint enda det.. du vet at du kan justere selene på to steder under der for å få mer sele i tillegg til å flytte i de hullene bak skuldrene? det høres tidlig ut å måtte bytte allerede...

Skrevet

jada:) har stilt til det ytterste både under på "sidereimene" og skulderreimene, er jo mer å gå på framme på den strammestroppa, men siden det er sånn skillevegg mellom skulderselene bak på stolen, stopper den plata som holder selene sammen der.

altså, ikke mer stille ut...

herregud jeg er god til å forklare! hehe....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...