Gå til innhold

Skikkelig teit å henge seg opp i..MEN..!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååh, nå ble jeg skikkelig irritert på sambo her.. Greia er det at når vi var på ferie i sommer sammens med et annet vennepar, satt sambo og kompisen konstant å drakk pils, røyka og kosa seg. For all del jeg hadde det fint jeg og, men jeg ble nok litt utafor da de andre satt konstant småpåvirka rundt meg.. Da vi skulle hjem fra ferien så handla vi på tax-free'en, og jeg kjøpte med meg vodka,øl og en kartong røyk. Halve kartongen gav jeg til søstra mi, den andre sparte jeg til jeg kunne kose meg litt med en røyk igjen.. Dette er liksom noe jeg har sett frem til.. ja, små gleder.. Nå når jeg holder på å rydde da, så ser jeg kartongen min ligge der jeg hadde lagt den, men tror dere ikke at sambo har røyka opp røyken min da.. ? Det er liksom noe han kunne ha unna meg etter at jeg har sittet hjemme alene hver bidige helg, mens han har vært ute på byen med gutta! Så nå ringte jeg ham da, og så blir han sur på meg for at jeg var irritert over dette, da han mener at det bare er å gå på butikken å kjøpe ny røyk.. Det er liksom ikke røyken som er "plagen" her da, men saken i seg selv.. Det at dette var noe jeg virkelig hadde gleda meg til, noe han visste.. og så tar han så lett på det..

Ja, jeg vet at dette er en uvesentlig ting å henge seg opp i.. men, nei jeg vet ikke jeg.. blei faktisk skuffa nå..

Ble rotete dette, men måtte bare få det ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånt er så utrolig irriterende!!!!Skjønner hva du mener......

han hadde nok blitt like irritert om det hadde vært omvendt, men når folk har dårlig samvittighet blir de sure istedenfor å si sorry!

Skrevet

Takk! Trengte å høre den nå :-)

Skrevet

Sjønner deg, hadde blitt irritert jeg også. Må da gå an å spørre i alle fall da, ikke bare å forsyne seg sånn av det som er ditt.

Skrevet

Ja, det er det jeg mener jeg også.. Jeg hadde jo faktisk kommet til å sagt ja om han hadde spurt..

Skrevet

Skjønner at det er irriterende men hadde nok plaget meg mer at han er ute å drikker med kompiser hver helg, det hadde jeg aldri tolerert!!

Skrevet

Tro du meg, det er et godt omdiskutert tema hjemme hos oss.. Men kommer vel egentlig ingen vei.. Jeg har sagt i fra at det er greit at han drar ut, ut denne måneden.Og så er det slutt.. Jeg har termin i slutten av november.

HI

Skrevet

Fy søren så dårlig gjort!! Vi handlet også i taxfree én i sommer, og det står fortsatt en stor flaske Ouzo og venter på at jeg skal bli "klar" (ikke for at jeg skal drikke hele med en gang selvsagt..). Han skylder deg en tobakk-kvote! Ganske frekt å si at du bare kan stikke bort på butikken.. hvorfor har han ikke gjort det selv da?? Han visste jo at det var din kartong!

Skrevet

Hevnen er søt! Hell ut noe av hans drikkevarer i vasken,eller gi det bort til en venninne:-)

Skrevet

du får trøste deg med at hvis du holder deg røykfri så kommer han til å dø 7-10 år før deg.. Det er vel en passe straff, eller?? He he...

Skrevet

Hehe, takk for forståelse på denne damer! Han sier han skal kjøpe igjen røyken da.. Men forstår fortsatt ikke hvorfor dette er en sak for meg. Og det er det som irriterer meg... men men.. Han har tydeligvis bestemt seg for å ikke forstå det, så da så.. Innimellom er han som en 16 åring innestengt i en 26 årings kropp altså. Sykt irriterende..

Skrevet

åååh kjenner jeg blir irritert selv her jeg!! hadde klikka totalt jeg!

mest over at han går ut hver helg, hadde ALDRI tillatt min type det. eller.. blir vel feil å si tillate, han hadde aldri gjort det uansett... en gang i blant må jo være greit, men HVER helg??? være sammen med den gravide kjæresten sin er det han skal gjøre i helga!!

dårlig såklart med den røyken og... han visste vel at du sparte på den, og da kunne han ha latt være å tatt den... i det minste kjøpt en ny en til deg!!!

Skrevet

At du orker å bo med en slik type. Synes du fortjener bedre omsorg enn en som flyr på byen hver uke. Han virker litt ansvarsløs. Vil du ha et rettferdig hjem må du sette ned foten og snakke MED han...ikke bare "få det ut" her.

Skrevet

Minner bittelitt om en krangel jeg og sambo hadde for mange mnd siden helt i begyndelsen av svangerskapet da jeg holdt på å slutte å røyke. Jeg gikk utenfor døra for å ta meg en etterlengta røyk (røkte da 3 røyk i veka elr no).. så stikke han hodet ut og sier kjempesurt: stjeler vi også nå? og da siktet han til at jeg hadde tatt røyk fra han..

Jeg gikk inn og dro frem 10-pakningen jeg hadde liggende i veska mi og sa klart i fra at uansett om d hadde hvert slik så hadde vel en røyk fra eller til ikke gjort noe. Vi deler jo ellers på alt. Når han har kommet hjem fra søen har jeg endel matvarer som jeg kunne tenkt meg å spare til det ble trangere tider, men han bare tar for sej av varer som er mine personlige uten å spør.. Jeg har ikke sagt noe på det, men da han påsto at jeg haddde stjelt EN røyk fra han ble jeg ganske irritert. Det utartet seg selføgelig til krangling siden ahn er den typisk "mann" som alltid har rett..:P

Ble en del dette her.. godt å få luftet litt kjenner jeg!

Skrevet

hehe, anonym 02:50

At jeg orker å bo med en slik type? hehe.. må jo le litt.. Ja det er irriterende at han har vært mye på byen, men det er ikke akkuratt som om jeg dropper ham pga det da. Han sier selv at nå blir det rolige tider fremover, og han ser frem til å være sammens med meg og babyen. Grunnen til at det å dra ut på byen for ham, uten meg, ikke blir noe stor sak for ham er for at jeg har tidligere jobbet på nattklubb, og dermed vært borte hver fredag og lørdag i helgene.. Og han har holdt seg til en av dagene i helgene da.. Ser jo selv nå at jeg blir sittende å forsvare ham, noe som absolutt ikke er meningen, for jeg VET at han har vært en egoistisk idiot, med trang for å renne fra seg og at han har vært redd for å endre livet totalt.. MEN det å liksom skal vurdere å dra fra ham pga dette, er litt vel drøyt synes jeg. Utover dette er han nemlig utrolig herlig, og jeg elsker ham, og han elsker meg. Man trenger liksom ikke å gå så drastisk til verks pga småting.. Alle har sin greie, og dette har vært vår.. Jeg vet også at dette ikke er et tema jeg er alene om. Så jeg tar det egentlig helt med ro jeg, for jeg vet han er der når jeg trenger ham. Og grunnen til at jeg la inn et innlegg her var for å få lufta følelsene litt.. Jeg har snakka med ham om det, og han er klar over hvordan jeg føler det rundt ting og tang..

HI

Skrevet

Du kan jo be ham om å kjøpe tilsvarende antall pakker til deg etter fødselen. Det er dårlig gjort å ta sånt uten å spørre.

Skrevet

Skjønner du blei irritert, men han får da kjøpe nye til deg. Har dere fellesøkonomi spiller det ingen rolle uansett..

Skrevet

Hehe, ja vi har da felles økonomi, så kommer liksom ikke så langt med det at han skal kjøpe igjen heller.. menmen.. Det får bare være nå. Var bare veldig irriterende der og da.

Skrevet

Skjønner deg VELDIG godt, men hva med å prøve å ikke begynne å røyke igjen etter fødsel? Det skal jeg prøve på, sambo vil også prøve å slutte slik at jeg ikke begynner igjen...

Skrevet

Jeg vill funnet meg en ny mann :)

Jeg kunne aldri ha levd slik som dere gjør i utgangspunktet...

Skrevet

Forstår godt at du er sint, og jeg hadde nok blitt minst like sint.. Men føler det er litt feil fokus her. Klarer du ikke å la være å røyke for barnet ditt sin skyld? Når har du tenkt å røyke de røykene dine da...når du ammer?

Visste du ikke at selv om du "bare" røyker på fest, vil de skadelige stoffene påvirke barnet selv lenge etter (mange timer) at du har røykt, disse stoffene utåndes med pusten din! Hvis du og barnet sover i samme rom, vil disse stoffene da kunne påvirke barnet negativt. Høres sprøtt ut, men er helt sant.

Jeg har røykt selv i mange år (sluttet helt med en gang testen viste at jeg var gravid, det var tøft, men faen så deilig og sunt det føles nå) og jeg er ikke av disse prektige og bedrevitende anti-røykerne, men jeg mener faktisk at det å være foreldre ikke henger sammen med det å være en røyker, selv om det bare er på fest.

Vi skal med tiden også være gode forbilder, og jeg vet at jeg brukte foreldrene mine sine røykevaner som unnskyldning for at "da kan jo jeg og like gjerne ta meg en røyk" da jeg var tenåring. Tenk litt på det, og spar heller på andre godsaker som du må vente med til etter fødselen... Spekemat, Baileys, etc.. :-) Lykke til!!

Skrevet

Ja, enig, SKIKKELIG TEIT tema å henge seg opp i. Ser at du får en god del støtte av mødre som mener at samboeren din ikke burde knabba røyken.

Jeg vil først og fremst applaudere deg for at du velger å ikke røyke i svangerskapet. MEN. Når du først har holdt opp å røyke i 9 måneder - hvorfor ikke bruke denne styrken/muligheten til å legge røyken på hylla for godt??? Alle barn plages av tobakksrøyk i rommet. De blir oftere forkjølet og får lettere ørebetennelse, bronkitt og astma. Barn og røyking hører ikke sammen. Tenk også på gevinsten for deg selv: Du får bedre helse, penere hud, mindre rynker og god luktesans, og du sparer mange penger!

"Vi røyker ikke innendørs", sier du kanskje. Nei, men du klarer aldri å skjule for barnet ditt at du/dere røyker. Dere lukter likevel, og mest sannsynlig kommer barnet til å SE at dere røyker. Røyking er en hyppig dødsårsak, og røykere er IKKE gode forbilder for barna. Helt sikkert på diverse andre områder, men røyking og barn hører ikke sammen.

Mvh, vordende mor og lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...