Gå til innhold

Noen som vet? ang sterilisering av mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann steriliseerte seg for 1,5 år siden, etter at vi hadde fått vårt fjerde barn. Problemet mitt nå er at jeg skulle hatt mens for to uker siden, vet jo at sjansen for å bli gravid etter en sterilisering er liten, men finner ingenting nøyaktig. Så lurer på om noen vet når det er vanlig/større sjans for at svømmerne finner nye veier eller at inngrepet er mislykket. Han har selvfølgelig levert en prøve 3 måneder etter inngrepet som bekreftet at han var steril. Jeg har bbare aldri oppplevd å ha forsinket mens (utyenom når jeg er gravid), så blir litt stresset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterilisering er 99% sikkert.... Så er alltids en mulighet.

Ta en test, er vel eneste måte å avdekke det på raskt..

Skrevet

Det er ikke mulig å bli gravid etter en sterilisering så fremst den er utført korrekt og man har levert en prøve som viser at man er blitt steril. Har man seksuell aktivitet før det har gått 3 mnd uten prevensjon så kan det fortsatt være en og annen svømmer der inne som kommer ut. Det er nok der den lille promillen kommer inn av de som blir graivd per år etter en sterilisering. De har venta for kort tid etter inngrepet med å ha samleie uten prevensjon. Men det er jo ikke tilfelle her, så jeg tipper du er trygg. Jo mer du tenker på det jo lengre tid tar det før den kommer vettu! ;o)

Legen ringte forresten mannen min etter at hadde levert sædprøve noen mnd etter inngrepet og sa til han at blir kona di gravid nå så er det hverken min eller din skyld. Hehe...;o)

Skrevet

Gubben steriliserte seg i går, og legen sa det var 100% sikkert etter at en prøve som viste at han var steril var levert... Men jeg har hørt 99% også da.. Jeg har i allefall spiral ennå og skal ha det over sommeren tenkte jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...