Gå til innhold

Er dette rettferdig? (litt langt, men håper noen tar seg tid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt meninger/innspill her nå... angående fordeling av utgifter i samboerforhold...

vi har vært sammen i snart to år nå... har en gutt på snart 5 mnd. vi har det bra sammen, men jeg syns kanskje vi har litt for atskilt økonomi... eller - vi deler alt likt, og jeg syns kanskje han kunne bidra litt mer.. (uff - hørtes ille ut når jeg sa det sånn)

Sambo er i full jobb, har ca 23 000 utbetalt i mnd... i tillegg har han leieinntekter på 8000 (3000 fra meg, 5000 fra leieboer) jeg er student, og har alt i alt ca 10 000 utbetalt i mnd... da skal jeg betale ham 3000 (jeg betaler 20 % på boliglånet), så sitter igjen med 7000. så går det gjerne noen tusen til regninger, så har som regel 5000 igjen...

Så kommer spm mitt, er det da rettferdig at vi deler alt likt? matutgifter, strømregninger, andre felles regninger... i tillegg kjøper jeg det meste av klær til gutten vår, siden jeg får barnetrygd.... Jeg skulle ønske han kunne bidra litt mer, siden han tjener såpass mye mer enn meg, men vet ikke om jeg kan be om det? eller er det frekt av meg? vet ikke helt hvordan jeg skal ta opp det her... men syns det er litt urettferdig, jeg sliter for å få det til å gå rundt hver mnd...

(jeg syns han er litt sær med penger egentlig, f.eks skulle han ha tilbake halvparten av det han hadde betalt i parkering når han besøkte oss på sykehuset etter fødselen... var ca 400 kr til sammen, så var ikke så mye, men syns det er litt rart jeg....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har det ganske likt dere når det gjelder alle faste kostnader.....ivertfall har vi hatt den sånn. MEN hadde samboer kommet og sagt han skulle ha igjen penger for å besøke meg og vårt nyfødte barn på sykehuset hadde jeg seriøst begynt å le....eller gråte. Nei det er ikke normalt.

Skrevet

Han høres jo ikke god ut... Hva i allverden er det han bruker pengene på da? Og krever HUSLEIE fra deg???