Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Hva er egentlig forskjellen? Ja, jeg er klar over at hjelpepleiere kan jobbe på sykehus, men er det eneste forskjell? Og nå, når linjene blir sammenslåtte viskes jo forskjellene definitivt ut. Hvem gidder å bli helsefagarbeider? 2 års utdanning, med påfølgende 2 års praksis. Hvorfor ikke heller bli sykepleier som både tjener bedre og har større valg når det kommer til jobbrelatert situasjon?
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg antar det er en gradering etter hva du klarer å få inn i hue.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Sykepleien er vel vanskeligere å komme inn på. De som ikke kommer inn på sykepleien, tar til takke hjelpepleier...? Ikke vet jeg....
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Dersom du vil bli sykepleier må du først 3 år på vgs, så 3 år på høyskole\universitet, mens helsearb. er jo vgs.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Hjelpepleierene har to års utdanning (utenom gr.kurs helse og sosial) med mye sykdomslære, geriatri, psykologi osv. Omsorgsarbeidere har mye mindre sykdomslære, og er i hovedsak en mer generell utdanning. Foruten gr. kurs, er det vel ett el to år på skolebenken med påfølgende to lærlingår. Skjønner ikke helt at de to utd har blitt sammenlignet en gang. Hjelpepl er på en måte en mini-sykepleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå