Gå til innhold

Hjelpepleier vs Omsorgsarbeidere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen? Ja, jeg er klar over at hjelpepleiere kan jobbe på sykehus, men er det eneste forskjell? Og nå, når linjene blir sammenslåtte viskes jo forskjellene definitivt ut. Hvem gidder å bli helsefagarbeider? 2 års utdanning, med påfølgende 2 års praksis. Hvorfor ikke heller bli sykepleier som både tjener bedre og har større valg når det kommer til jobbrelatert situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar det er en gradering etter hva du klarer å få inn i hue.

Skrevet

Sykepleien er vel vanskeligere å komme inn på. De som ikke kommer inn på sykepleien, tar til takke hjelpepleier...? Ikke vet jeg....

Skrevet

Dersom du vil bli sykepleier må du først 3 år på vgs, så 3 år på høyskole\universitet, mens helsearb. er jo vgs.

Skrevet

Hjelpepleierene har to års utdanning (utenom gr.kurs helse og sosial) med mye sykdomslære, geriatri, psykologi osv. Omsorgsarbeidere har mye mindre sykdomslære, og er i hovedsak en mer generell utdanning. Foruten gr. kurs, er det vel ett el to år på skolebenken med påfølgende to lærlingår. Skjønner ikke helt at de to utd har blitt sammenlignet en gang. Hjelpepl er på en måte en mini-sykepleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...