Gå til innhold

Blir helt dårlig av det der "gullet skal hem"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke bergenser, men fra et sted utenfor Bergen. Får helt fnatt når hele byen roper "gullet skal hem"

Pjuk.

Flott at de endelig vinner, men jeg fikser ikke den erke bergenser dialekten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessuten sier 98 % av Bergens befolkning HJEM. Hem blir jo ikke brukt, det er bare sånn tjuagutt språk.

Skrevet

Og dessuten er gullet født og oppvokst i TRONDHEIM!!!:)

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig... Høres helt komisk ut =)

Hilsen strilen (som har bodd i Bergen i 11 år)

Skrevet

Ja, men uff. Har litt anstrengt forhold til trøndere også jeg da...Hehe.

Ikke veldig opptatt av fotball, nei.

Skrevet

Bah, det er så patetisk at. Syns det er fint at noen andre enn RBK som vinner, for all del, men å gå og si at gullet ska "hem", når det er 45 år siden gullet har vært i nærheten av de breddegrader, det blir bare dumt.

Og feiringa, med fyllefest i gatene og kamp på storskjerm. Ja, stilig feiring...usj.

Skrevet

Mye man skal irritere seg over tydligvis.. La nå fansen få holde på, hehe

Skrevet

Du kan ikke ha det mye bra hvis det skal så lite til for at du blir dårlig:-D

Brann e best, og gullet SKAL jo hem!

Skrevet

Eg sier HEM eg og=)

Så ja, gullet SKA HEM=P

Skrevet

He he, hvis du ikke har annet å irritere deg over kan det ikke være så ille?

Gift med en bergenser, og syntes det er hyggelig jeg! Ikke så mange lag her i Norge som har så trofast supportergjeng som Brann :)

Skrevet

You go, girl!!! :-D

*nickey mouse er tøff* ;-)

Skrevet

Bergensdialekt er jo nydelig! Og Brann-supporterne må være blant verdens mest trofaste, så dette fortjener de:)

Kjæresten min er bergenser, og jeg blir helt revet med av entusiasmen hans, til tross for at jeg egentlig ikke er fotballinteressert, he he;)

Skrevet

Øyh, jeg sier hem, og de fleste jeg kjenner i byn sier også hem.

Men så sier jeg må'kje, ikkje, kan'kje, vi'kje, I stedet for må ikke, ikke, kan ikke, vil ikke.

SKal man være bergenser så skal man være bergenser.

Skrevet

Trofaste fans? Øh?

Jeg har bodd i Bergen i noen år, og var på kamp på Stadion iblant (når de spilte mot RBK såklart... ;) og da var det fader meg SKRINT på tribunene altså. Dette var i den perioden hvor Brann var _veldig_ dårlige, ikke mye trofaste fans å se da nei...

Skrevet

Gullet skal jo hem. Det er jo her det hører hjemme, og her skal det bli!!!!!

Skrevet

Det vil alltid være medgangssupportere (grrr!), bl.a. fjortiser som går på kamp bare fordi Brann vinner.

Sånn er det i alle klubber.

Men alt i alt er Brannsupporterne (de ekte) noen av de mest lojale og trofaste fansene!

Skrevet

Medgangssupportere teller selvsagt ikke med i regnskapet.

Skrevet

Definitivt ikke!

Du har skjønt det, Ikke bytt kone, bytt kjøkken! ;-)

Skrevet

Fikk en viss sympati med brann, i fjor då DODO sa at det at Brann er så nære på å få gullet no det til er som en 43 år gammel mann som ikke har hatt sex og som no er så nære på, men så rota han det til igjen.......

Så no ser eg for meg en 44 år gammel jomfru ( mann ) som endelig skal få seg.... og det er jo litt søtt.

Skrevet

Kommentar til Carnivale:

Det er jo nettopp det at det er lenge sida Brann vant som gjør den strofen så erkebergensk! Eg syns den er eit fantastisk uttrykk for evig optimisme og ganske sjarmerande stolthet over Brann og alt anna frå Bergen :-) (er ikkje frå Bergen sjølv, men seier: Heia Brann!!!!)

Skrevet

Hadde et halvt øye på nyheten her om dagen, kikket opp da jeg trodde det var snakk om en ny Tsunami, men det var kun gale bergensere som løp for liiiivet for å få billetter til siste hjemmekamp:-DD

Da måtte jeg flire.. Spes når store voksne mannen stod å grein på riksdekkende tv, hihi:o))

Skrevet

Og Mullebrud hadde skrevet på MSN sin at gullet skal hem.. Da trodde jeg oppriktig at en av gullene hennes hadde ligget på sykehus for å fjerne mandlene eller noe, og skulle hjem... *he he*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...