Gå til innhold

koke smokken til å ha me i sykehusbagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere gjort det?er det kjempe kjempe nødvendig å vaske klærne til babyen?er det nøye på at det bør vere parfymefritt osv?tenker at alt virker så hysterisk...alt må vere så sterilt så sterilt.Selvsagt vil jeg jo bare det beste fpr den lille men selv om jeg har vasket klærne har jeg ikke brukt helt parfymefritt også har jeg hatt litt tøymykner.

jeg kribler sånn innimeg gleder meg og gruer meg til fødselen....!Kjenner etter hvert tegn til fødsel men hver gang det plutselig dukker opp noe nytt forskyver jeg det bare og later som jeg ikke kjenner det=)hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har kok smokken jeg skal ta med meg, 2-3 minuter i kokende vann men har ikke vasket klærne med helt parfymefritt vaskemidler. Har brukt blenda aloe vera vakemidler og tøymykner, håper det går fint... har 9 dager til termin og skal ikke vaske klærne igjen men parfymefritt. Tror vi finner ut når den lille kommer hjem hvis vi må bytte vaskemidler...Lykke til :-)

Skrevet

takk for det du må ha lykke til du også=)det er sant nok det du sier....tror vi tenker nokså likt på det hele!

Skrevet

du kan bruke det samme vaskemiddelet og tøymykneren du selv bruker på deres klær:) jeg skal vertfall koke smokkene før babyen min skal bruke de, gjorde det forige gang også hvet ikke hvor jeg har hørrt at man skal det men da blir vertfall det babyen skal ha i munnen noe lunde sterilt:) den blir jo "skitten" av å være i munnen og ligge i sengen/vogna og inn i munnen igjen hehe...men greit å ha gjort det første gangen syns jeg:)

man skal jo bytte smokker ganske ofte i begynnelsen også ( når barnet i liten)

Skrevet

ja det er snat det=)jeg og ville ha kokt den før jeg ga den til barnet.For å si det sånn ville jeg ikke hatt den imunnen selv før den ble kokt=)men er dere ikke enige i at mange er alt for hysteriske du skal ikke utsette barnet for noe som helst omtrent alt allergifritt og alt av hudpleie produkte skal vere sånn å sånn....mener at hvordan i all verden klarte folk seg før i tiden?hva med imunforsvaret en ødelegger det jo delvis med det!?.....vil ikke irritere noen bare sier min mening...

Skrevet

Jeg tror ikke man trenger å være hysterisk på dette med vaskemiddelet, det er bare å prøve seg frem så får du heller bruke noe allergivennlig hvis babyen reagerer på det:)

Skrevet

det dummeste jeg gjore var å ta med sutte til lillen på sykehuset, ødla hele amminaga , han ville ikke ha pupp. Pga han lerte sutte teknikken på sutten. :( Så den feilen gjør ikke jeg igjenn..

Skrevet

ja er det virkelig nødvendig å ta med smokk til sykehuset?

det hadde ikke jeg tenkt til vertfall. trodde barnet skulle lære seg å sutte på pupp jeg,åså kunne man evnt begynne med smokk etter 1-2 uker

Skrevet

aha sier du det?ja kanskje jeg ikke skal ta den me da....var bare redd barnet ikke ville ha smokk seinere då...mn det er alså ikke vanskelig å gi barnet smokk etter en uke og 2?

Skrevet

heiehei =)

Æ ga smokken te minsten på sykehuset, å det gjore sånn at ammina ikke gjekk, han nekta å sutt før han hadde lært sæ sutte teknikken på smokken først.. Så enig med anonym. holl smokken unna æ tell æ har fått amminga gått inn.. :)

Skrevet

jeg hadde ikke emd meg smokken på sykehuset da jeg reise inn der forige gang men jeg måtte pent be moren min å ta med seg inn da han gutten min hadde et sinnsykt sugebehiv..det var de på sykehuset som spurte om ikke jeg hadde smokk til han da han ikke skulle bruke meg som smokk da brystvortene blir fort såre i begynnelsen... jeg skal vertfall pakke den med meg i tilfelle dennegangen:)

Skrevet

Kommentar til det å vaske klær.

Jeg vasker alle klærne babyen skal bruke. Det er ikke for å "sterilisere" klærne, men for å få ut alle kjemikalier produsentene sprøyter klærne inn med for at de skal være fine under transport og til forbruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...