sagitarius Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Er student og alene med ei datter på 3 år. Bor i Oslo Jeg bor nå i en kjeller/sokkelleilighet. Trives ikke så veldig godt da jeg har lite med vinduer og ganske liten plass(stort bad, og stort soverom m klønete dårlig innredning, liten stue). Betaler 7500,- inkl strøm nå. Har sett en leil i et område som jeg liker veldig godt, da de har mange felles utelekeplasser og koselig handlesenter. Leil er akkurat hva jeg ønsker meg. men den koster 8000,- inkl varmtvann og fyring og kabeltv, men + strøm Likevel,alt i alt blir det ikke mye dyrere enn det jeg har i dag. MEn jeg syns det er mye penger da. hva leier dere for? tror nok jeg skal klare meg, men orker ikke bo meg ihel. samtidig syns jeg det er viktig å ha det ålreit og være fornøyd med boforholdene når man har barn, og dermed også mye hjemme hva sier dere?
sagitarius Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. oktober 2007 Legger til at leil jeg har nå er på 50 kvm (men føles ikke sånn pga planløsning, dårlige lysforhold, og lavt under taket) Den til 8000,- er bare 5 kvm større, men med fin planløsning. er dette altfor dyrt for meg? har litt penger i bakhånd fra leilsalg. og kan klare meg uten studielån. kanskej jeg kan ta opp 50 % lån av lånekassen. hva gjør dere?
så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 jeg betaler 5500+strøm og har samme boforhold som det du har, virker nesten som om du beskriver min leilighet faktisk. Men jeg trives i grunn her så det er nå greit. Men du har mulighet til å søke bostøtte, så jeg vet ikke om det eventuelt er inkludert i 'inntekten' din? Jeg har fullt lån/stipend i tillegg til os'en.
Matja Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Hvis det er inkludert oppvarming, så er ikke strømmen så mye. Jeg betalte rundt 100-150 kr i gjennomsnitt i mnd da jeg bodde i en ettroms på Ryen. Da vasket jeg klær gratis i fellesvaskeri da, så det gikk jo ikke penger på vaskemaskin og tørketrommel. Et tips i forhold til å spare strøm er å være flink til å slå av alle lys i rom du ikke er i, tørke så mye klær som mulig på klesstativ ute (hvis mulig) og lufte kort og kjapt. Da sparer du miljøet også ;-) Jeg betaler nesten 10 000 i boutgifter, men da eier jeg leiligheten. Vurderer likevel sterkt å flytte til en leieleilighet for å få ned boutgiftene. Vi får se hva vi gjør. Jeg syns det er veldig viktig med gode boforhold, men samtidig er det ikke lurt å bo seg i hjel heller da! Men hvor lenge har du igjen å studere da? For det er jo mulig å få en studentbolig kanskje? Til våren igjen feks. Blir man ikke prioritert når man er alene med barn, og har studert en stund?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Var heldig jeg nå, fikk en stor leilighet på 100kvm til 5700. Tre soverom, stor hage. Ellers ligger 2-3 roms her på 6-8000.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg er også student har en datter på 1 år. Bor i Halden pga studier.. Er egentlig fra Oslo. Jeg leier også en sokkeleilighet. Den er ca 60kvm med 1 soverom. Skulle ønske det var 2 soverom, men trives godt. Leier av dagmammaen, så veldig praktisk.. Leier av verdens snilleste mennesker det er jeg helt sikker på Husleia er på 4500 det inkl kabel og internett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå