Mona2 Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Hvordan gjør dere det i forhold til påkledning? Har de ullundertøyet hele dagen, og vanlige klær inne og ulltøy ute? Kan jo ikke forvente at barnehagepersonalet skal skifte absolutt alt tøy når de skal inn/ut? Hvor mange sett har dere med ullundertøy?
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Vi har ulltøy liggende på hyllen i bhg. Så skifter de når det er kaldt ute..Har tre bodyer, tre gensere og tre strømpebukser i ull liggendes.
übermamma *5 pp* Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tar på ullundertøy under når det er nærmre null. Så har hun tynn genser og bukse over. er de inne og deet blir varmere har jg kommet for å hente i bhg og hun løper rundt bare i ullundertøyet. Når de er ute og det er kaldt tar hun da bare på seg vinterdrssen over diss eklærne. Hun har 10 ulltruser og 10 prinssseull sett,(bukse og genser)
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Når det ikke er så kaldt, tar jeg på han tynn ullgenser, og en vanli bukse. Stillongsen legges i hyllen hans, sammen med fleece tøy. Da tar de av han vanlig bukse, og tar på ullstrømpis og fleecebukse og genser når de skal ut. Han er 3,5 år, og klarer å kle på seg noe selv, men må selvfølgelig ha hjelp. Det er altfor varmt å gå med både strømpebukse og vanlig bukse inne, så dette er en grei måte. Når han var mindre, gikk han bare i ullstrømpis inne i bhg. Vet ikke helt hvor mange sett vi har, men ihvertfall 6-7. Det må byttes hver dag her i huset, for det blir litt prim og matflekker på klærne ila dagen.
*Rutletutt* Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Tobias har ullbody og ullstrømpebukse på seg hele dagen, så skifter de klær på ham ettersom om de er ute og inne. Inne går han ofte da bare med b ody og strømpebukse. Han har vel ca 6-7 bodyer, like mange ullstrømpebukser, en ullekedress og et sett i ull med jakke og bukse. Bruker ellers mye fleece over ullen når de er ute.
Carnivale Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Ullundertøy ute og inne... ..inne har hun på genser og/eller bukse i tillegg om det trengs, skal de ut tar de av genser og bukse og erstatter med en hel ulldress. Ikke noe problem det vel?
Mona2 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2007 Takk for innspill. Har vært litt usikker på dette her, men jeg har også tatt på ullundertøy på morgenen og vanlige klær over, så tar de av de vanlige klærne når de skal ut. Er det skikkelig kaldt har jeg ullbukse og ullgenser liggende. Tror jeg får kjøpe noen flere bodyer da... Men et spørsmål til. Jeg ønsker bodyer med kort arm, men finner nesten bare med langarm. Noen som vet hvor jeg får tak i bodyer med kort arm som ikke koster all verden?
Carnivale Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Ja, jeg mener å ha sett ullbodyer med kort arm både på HM og Cubus. Om du går for de svinedyre såhar Nøstebarn noen uten arm også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå