Gå til innhold

Formiddagsluren i vippestol.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia....Har en lita jente på snart 4 måneder. Hun sover formiddagsluren sin i vippestolen....

Hørte fra noen at jeg var "gal" som gjorde det.....

hmmm noen andre "gale "her som gjør det samme???

Vi er jo ute på langtur med dypvogna hver dag og hun får masser av frisk luft.....

Hva synes dere vippestolen skal brukes til ?? Hvor ofte bruker dere den?? Dagtid? Kveldstid??

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de skal vel igrunn ikke sitte for lenge i vippestolen før de kan sitte selv. er belastende for rygg og hofter. har selv en sønn på 4 mnd, fysioterapauten sa at han kunne sitte der korte stunder av gangen. mens jeg dusjer, gir mat, spiser selv etc. altså ikke lengre enn små kvarterer:)

Skrevet

Lille mann har en liten høneblund i vippestolen sin han også. Virker som han sover bedre der enn i senga! Gjør det du vil å ikke hør på alle sammen hele tiden. =)

Skrevet

Kan jo umulig være så farlig i vippestolen, så lenge den kan legges helt ned... Ikke hør på alle bedreviterne her inne, du! Belaster jo ryggen og hoftene minimalt når han ligger i vippestolen...

Skrevet

Vi bruker den når vi gir mat. Og så hender det at jeg har henne i den på kjøkkengulvet mens jeg lager middag. At det er så skadelig for ryggen har jeg ikke hørt, mer at babyer blir passive av å sitte i den.

Skrevet

heldig du er som har en baby som faktisk sovner i vippestolen... :)

Skrevet

Hva er ikke bra? Hvem sier det??

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor en vippestol skal være så farlig, de er jo ikke laget slik at babyen sitter slik som i en stol.

I allefall er ikke vår det, der ligger hun uten noen knekk i hoftene..

Skrevet

babyer skal ligge flatt når de sover og en vippestol er ikke flat

Skrevet

Vår vippestol er helt flat når man legger den ned, har flere stiller faktisk:-D

Skrevet

Det går vel greit så lenge den kan legges helt flatt. Da er det ikke belastende. Men sånn generelt når de er våkne så er det mer stimulernde for uitviklingen om de ligger på flatt, hardt underlag.

Vi brukte omtrent ikke stolen før han var 4 mnd, hadde liksom ikke behov. Han trivdes veldig godt på matta si på gulvet/etterhvert lekegrinda. Nå får han mat i vippestolen, og sitter der av og til mens jeg baker eller lager mat når han ikke trives alene på stua.

Skrevet

Snuppa mi på 3 måneder sover også formiddagsluren i vippestolen! hun vil ikke sove i senga på dagtid (men sover hele natta i sin egen seng)

Vår vippestol kan man legge helt ned, å hun har pledd under og over seg...så jeg ser ikke helt problemet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...